Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Första minifigen med piercing?

Startat av AlbinHansson, 07 september 2025 kl. 16:34

Föregående ämne - Nästa ämne

AlbinHansson

För de som var på klossfestivalen i helgen så fick varje utställare  av de nya spiderman CMF lådorna. Efter att ha kollat lite närmare på gubbarna så märkte jag att  har en ögonbrynspiercing. Är det första gången lego gör en piercing? 
De ända andra gubbarna jag hittar är , samt 3070pb177men ingen av dem är särskilt "mänskliga" .
(Exkluderar örhängen)

Wolcker

Jag tror det är den första piercingen i ett sånt format. Dock orkade ajg inte kolla igenom alla torsos, då navelpiercing är en grej också.

Men för att vända på lite och fråga sig vad är en piercing, undantag av örhänge, som jag vet fanns redan på 90-talet om inte tidigare.

Det finns ju en del olika monster som har mönster som kan ses som piercing och frågan är om det enbart skall vara till för att se snyggt ut eller om vilken håltagning som helst räknas som en piercing. För om det är bara att det skall vara någon form av metal igenom ett område så har vi bland annat ifrån SW.

Med det sagt så tror jag ändå jag skulle kanske räkna den som den första ansiktspiercingen på en mänskligt face inom LEGO.

Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Memmla

3626pb0952 har och Hobie från Spiderman såklart

AlbinHansson

Citat från: Wolcker skrivet 07 september 2025 kl. 21:09Det finns ju en del olika monster som har mönster som kan ses som piercing och frågan är om det enbart skall vara till för att se snyggt ut eller om vilken håltagning som helst räknas som en piercing. För om det är bara att det skall vara någon form av metal igenom ett område så har vi bland annat
sw1151
ifrån SW.
ja det är ju absolut en typ av kroppsmodifikation, men syftade nog på dekorativa.

Citat från: Memmla skrivet 07 september 2025 kl. 22:123626pb0952 har och Hobie från Spiderman såklart
Den var långt före bra letat! 

Gideon

Citat från: AlbinHansson skrivet 08 september 2025 kl. 14:18
Citat från: Memmla skrivet 07 september 2025 kl. 22:123626pb0952 har och Hobie från Spiderman såklart
Den var långt före bra letat!
Hade vår vandrande BL-katalog inte koll på den...?! 🤣
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

AlbinHansson

Citat från: Gideon skrivet 08 september 2025 kl. 15:22Den var långt före bra letat!

Hade vår vandrande BL-katalog inte koll på den...?! 🤣
Fruktansvärt besviken på mig själv ;D