Någon som vet vart man hittar dessa förvaringslådor?

Startat av GustavF, 11 Augusti 2025 kl. 17:56

Föregående ämne - Nästa ämne

GustavF

Jag har ett 10-tal lådor av denna sort men vet ej var de kommer ifrån  ::)

Någon som känner igen modellen? 
Rymmer väl nån liter. 
Staplingsbara och går att öppna lock i ena kanten om man inte vill ta bort hela locket. 

Sökt med ljus och lykta på nätet men vet ej var dessa är köpta... 

MrUzagi

Gideon

Ser nog ut som 1,3 l lådor med viklock från fd Bra Plast. (som blev Emballator Lagan Plast och som sen har stängt sin webshop...)
Tycker dock att det ser ut som om dessa är rätt lika?
https://www.kitchenlab.se/p/plastburk-med-viklock-13l/

Eventuellt kan man fortfarande köpa hela kartonger t ex här:
https://www.martinservera.se/produkter/747097/plastburk-rekt-m-viklock-1-3liter-155st
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Sydby

Tingstad. Jag samköpte dem. Säljs 1000 pack med lock. Jag har frigjort helt stort gäng o kan sälja om du letar.

Du har la sett dem, har alltid med på träffar. :) Korvbägare passar perfekt för dessa. :)

/Paul

GustavF

Tack för alla snabba svar! Köper gärna så många som du vill bli av med Paul  <3

MrUzagi

Det ser ut som en rätt sympatisk låda. Man borde kanske skaffa några för att se hur det funkar med resten av förvaringen.

Tunnan

Ser ut som en riktigt smidig låda, Hur stor ä'r den och finns den i större storlekar oxå?

GustavF

Jag tycker de har varit outstanding. Därför jag vill ha fler 

Sydby

Ja, dessa är jag väldigt nöjd med. Går stapla väldigt högt!

Passar bra i mänga väskor osv.

Magnusengstrom

Citat från: Tunnan skrivet 11 Augusti 2025 kl. 18:34Ser ut som en riktigt smidig låda, Hur stor ä'r den och finns den i större storlekar oxå?
Skulle säga 1,3L samma mått förutom höjden som 0,8L lådan du köpte av mig.

Tunnan

Citat från: Magnusengstrom skrivet 12 Augusti 2025 kl. 10:29Skulle säga 1,3L samma mått förutom höjden som 0,8L lådan du köpte av mig.
Okej, ja dom e smidiga men skulle velat ha tag i lite större oxå :) 

Sydby

Citat från: Tunnan skrivet 12 Augusti 2025 kl. 10:35Okej, ja dom e smidiga men skulle velat ha tag i lite större oxå :)

Har för mig finns större. Och olika storlekar går stapla på varandra.

/Paul

Gideon

Jag har ett mindre båtlass med dessa 0,8 l som jag samlat på mig genom åren, och beställde även ett gäng 1,3 l nån gång. Men har bara med hela lock, inga såna här viklock som dock ser sympatiska ut...!

Jag köper gärna fler såna, och skulle gärna testa viklock. Kanske får bli ett par kartonger såna här från Tingstad nån gång.
Eventuellt samköpa till nån träff? (fast frakten verkar bara vara 99 kr)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram