SBC Juli 2025 - Vehicle Mudguard

Startat av iConloc, 07 Juli 2025 kl. 21:54

Föregående ämne - Nästa ämne

iConloc

Swebrick Brick Challenge CII

Så här i regniga tider kan det behövas lite skydd.
Månadens bit är
Vehicle, Mudguard 2 x 4 with Arch Studded med eller utan hål.
3788 och 60212

Har funnits på marknaden sedan 1978.

Regler:
  • Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
  • Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
  • Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
  • Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
  • Bilderna ska postas innan midnatt 31/7.
  • Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala. Vid oavgjort mellan två fysiska (eller två digitala) bidrag avgör förra månadens vinnare.
  • Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång.

Vinnaren får outsäglig ära och dessutom förmånen att bestämma nästa månads bit.

Ser fram emot många roliga och kreativa byggen.

iConloc

Nu är det lite mer än en vecka kvar. något litet bidrag borde väl komma in ;D

andreaseldh

MrUzagi

Fick lite feeling så här efter jobbet sista dagen före semestern.

"Kartong-kostymer med Stuart och Bob."

2025-07 2x4 Mudguard (Minions)_8.png

Byggi

Blev två små byggen med samma användning fast i ena som öron till katten och på andra som horn till en liten djävul. Väldigt kul och utmanande bit! 
Mina signaturbyggen är levande mat som blir utsatta för olika missöden men andra uttrycksfulla karaktärer förekommer också. https://www.instagram.com/byggi_l?igsh=bGx2NXhmN3Jldmth&utm_source=qr

MrUzagi

Citat från: Byggi skrivet 24 Juli 2025 kl. 13:50Blev två små byggen med samma användning fast i ena som öron till katten och på andra som horn till en liten djävul. Väldigt kul och utmanande bit!

Ooh. Jag är nog lite fyrkantig inser jag när jag inte ens övervägt möjligheten att använda biten på det sättet. Snyggt!

Byggi

Citat från: MrUzagi skrivet 24 Juli 2025 kl. 16:37Ooh. Jag är nog lite fyrkantig inser jag när jag inte ens övervägt möjligheten att använda biten på det sättet. Snyggt!
Tack, jag kände att det var en svår bit att använda på något finurligt sätt. Men upp och ner med en låg kameravinkel så blev den väldigt rolig att använda!  
Mina signaturbyggen är levande mat som blir utsatta för olika missöden men andra uttrycksfulla karaktärer förekommer också. https://www.instagram.com/byggi_l?igsh=bGx2NXhmN3Jldmth&utm_source=qr

Godtfred

Strutsdressyr
IMG20250724171825.jpg
(visade sig att mruzagi hade liknande idé...)

Herr Syri

Vi har byggt ut vår micro-bygge som gjordes för ett par månader sen. Månadens bit används till taket vid Antonios pizzeria samt till kloakhålen. 
Legofigswap på Instagram
Figswap på bricklink

MrUzagi