Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Mercedes Shell tankbil

Startat av Selander, 14 Maj 2011 kl. 20:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Selander

Har moddat denna tankbil som jag byggde för "länge" sedan.
ev kommentarer tas emot tacksamt.

Mirandir

Riktigt snyggt som vanligt.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Myko

de Gothia

oj vad lik den är de verkliga som rullar på våra gator! :) tummen upp helt klart!

micke

Ser riktigt bra ut Selander!
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Jankas

Ja vad kan man mer säga än super.Finns inget lägre när Selander gör något.
Mvh Jankas

Teabox

Stigge72

Riktigt snygg tankbil. Om man inte visste hur en MB-lastbil såg ut innan, så vet man nu. :D

Larry Lars

Verkligen snyggt. Jag gillar hur du arbetat med färgerna och fått till en väldigt realistisk look. Det är alltid det svåraste i den här skalan.
En annan svår konst är att veta vilka detaljer man skall koncentrera sig på.
Jag gillar att du är sparsam med vad du väljer att ha med, men samtidigt gör det så otroligt välarbetat med det du valt. Det ger väldigt destinkta modeller med en skön "produkt-look" trots att det är tydligt att det inte är officiella Lego-set.

Bra jobbat.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Selander

Tack för alla vänliga kommentarer  :D

Pekblom

Jag tycker speciellt om den sneda övergången mellan gult och vitt på släpet. Över huvudtaget är färgsättningen underbar.

Ras 74

Jag gillar dina lastbilar väldigt mycket och har gjort ända sedan jag kom hit och såg de första.
Denna Shell tankbil är inget undantag. Sen att det är en Mercedes går ju alltid att diskutera ;)

Det ända jag saknar när du presenterar nya kreationer, är om du kunde hitta en referensbild.
Speciellt på själva lastbilen. Jag ser ju att det är en Mercedes, även utan ditt klistermärke.
Men det hade gett en liten extra krydda enligt mig.

Grymt bra jobb som vanligt Selander!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Selander

...ja ja ja.... :D
här är en referensbild, jag tog den första jag hittade men den var ju rätt OK....  ;D
Ofta är mina kreationer delvis baserade på bilder likt denna för att hitta objektets "DNA" (eller identitet),
men sen är det lika mycket egen improvisation, utifrån vad jag tycker ser bra ut under byggets slutförande.

Skrytsson

Riktigt snyggt! Form, färg, skala och igenkänningsfaktor - mycket bra.

Jag gillar speciellt att du har fått till det snea skiftandet mellan den gula och vita färgen bara genom bitar. Jag gillar även dekalerna. Men varför trans-lightblue-ruta? Nu ser jag visserligen inte på din referensbild vilken färg fösterrutan är av, men ändå  :P

Håller för övrigt med Ras om att referensbilder alltid är bra att infoga i MOC-ar som är avbildningar  ;)

Selander

Det är inga dekaler...: förutom merca märket.
Här användes gamla genuina bitar med shell tryck.

Rutan bör bytas, instämmer i detta.