Kommande minifig-serier

Startat av Skafte, 02 Maj 2011 kl. 15:30

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

Enligt FBTB så är det, som vi misstänkt, många fler serier med minifigurer på gång (tom serie 8 har bestämt innehåll!).

Jag tänkte scouta intresset för att köpa hela lådor och dela på. Man bör ju kunna få ihop tre kompletta serier, med något undantag, från en låda så jag söker helt enkelt efter två andra pålitliga Swebrickare som vill leka "skicka påsar" med mig.

Jag kan köpa en låda serie 5 och skicka kompletta serier till två andra, en av dem köper en låda serie 6 och skickar kompletta serier till mig och den andre, som sedan köper serie 7 och skickar. Det kräver förstås att man litar på varandra, men det borde vi väl kunna göra?

Intresseanmälan och diskussion emotses!

Tillägg: Ännu hellre skulle jag kunna byta med serie 3-gubbar, om det är någon som inte har alla. Jag har två kompletta uppsättningar, oöppnade.

mordatre

Tyckte din ide var bra Skafte  men jag är mest intresserad av större kvantiter av de figurer jag gillar mest och då får jag ändå ränna runt och leta i affärer.  Kan man komma överrens om vilka figurer man vill ha ur lådan innan köp så hade det vart mer intressant.

Detta inlägg är flyttat från http://www.swebrick.se/index.php?topic=1668.45 hit
Mvh Swebrick Moderator Team
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Fredrik

Ja delar gärna en låda serie 5 :)

shutter

Söker en partner som vill köpa/sälja/dela en uppsättning/kartong minifig.

dvs. jag är intresserad av att få EN komplett uppsättning.

har du kanske själv köpt en kartong och känner att det blev lite över?
skulle du önska dig en egen uppsättning och vill dela en kartong om jag köper en?

minifigs=oftast konst i minatyr, ibland bara konstigt.

Tie Fighter

Citat från: shutter skrivet 14 Juni 2011 kl. 14:46
Söker en partner som vill köpa/sälja/dela en uppsättning/kartong minifig.

dvs. jag är intresserad av att få EN komplett uppsättning.

har du kanske själv köpt en kartong och känner att det blev lite över?
skulle du önska dig en egen uppsättning och vill dela en kartong om jag köper en?

minifigs=oftast konst i minatyr, ibland bara konstigt.

Jag är med om du köper en kartong.

Skafte

Fredrik och Shutter, skulle ni (och Tie Fighter om någon av de andra som var först inte vill) vilja vara med på min originalidé? Vi köper varsin låda (serie 5, 6 och 7) och skickar en komplett uppsättning av varje till varann? Jag kan köpa första gången.

Jag har fortfarande två hela uppsättningar serie 3 till salu/byte!

micke

Jag är intresserad av en komplett serie 5 och uppåt när så blir aktuellt.
Köper också en egen låda
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Tie Fighter

Citat från: Skafte skrivet 14 Juni 2011 kl. 18:33
Fredrik och Shutter, skulle ni (och Tie Fighter om någon av de andra som var först inte vill) vilja vara med på min originalidé? Vi köper varsin låda (serie 5, 6 och 7) och skickar en komplett uppsättning av varje till varann? Jag kan köpa första gången.

Jag har fortfarande två hela uppsättningar serie 3 till salu/byte!

Ja jag är på din idé.
Vi får väl komma överens om hur vi gör, det kan ju bli problem att sortera upp dom om Lego nu går över till hårda förpackningar.
Själv så bryr jag mig inte om ifall dom är öppnade eller inte.

dalle

Jag har beställt en låda serie 5. Är någon intresserad av en serie så kan ni vara med och dela med mig.

Tie Fighter

Jag är gärna med och delar på en låda.

micke

Jag är gärna med och delar, dvs jag vill ha en komplett uppsättning minifigs
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Skafte

På grund av viss förvirring (främst min egen) undrar jag nu igen vilka två som vill vara med på min originalidé? Fredrik och Shutter svarade ju först i den här tråden, är ni fortfarande på? Och visst sa du, Shutter (i PM?) att du kunde köpa den första tredjedelen, dvs serie 5?

Dalle, du är en trådkapare!  :P

Tie Fighter

Let me know Skafte om dom vill vara med, så jag vet vem jag ska beställa ihop med.

dalle

För tillfället är det två till (sirre o myko) som delar en låda med mig. Det brukar inte vara mer än tre (ibästfall) hela serier. Jag får nog lådan i morgon och då vet jag bättre.

Skrytsson

Citat från: dalle skrivet 28 Juli 2011 kl. 18:44
Det brukar inte vara mer än tre (ibästfall) hela serier.

Det är tre kompletta set i varje serie 5-låda.

3 Graduates
3 Gladiators
5 Grenadier Guards
3 Eskimos
4 Cavewomen
4 Godzillas
5 Zoo Keepers
4 Woodcutters
4 Circus Clowns
4 Aerobics Instructors
4 Detectives
3 Dwarves Warriors