Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Karlatornet

Startat av Jemanuelson, 07 April 2025 kl. 19:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Jemanuelson

Efter att ha tvingats smussla med detta bygge sedan förra sommaren kan jag ju nu lägga upp det här - så att även ni som inte var på eventet kan se bygget: Karlatornet i microskala!

Mottagandet var ju fantastiskt på eventet och äran att få bygga det var stor!

Jag vill samtidigt påpeka att Emil och Staffan från eventledningen och vår ordförande Mikael hade kloka inspel som gjorde modellen mycket bättre. 

Staffan står också bakom den pedagogiska instruktionen (och väl också asken?)

IMG_5089.jpg

IMG_5090.jpg

mrlind

Ett vackert och klurigt roligt arkitektur bygge.
Have a great build day!
Instagram Flickr

robinnilsson403

Jag ser fram mot att sprätta kartongen någon dag!  :)
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Cleefuzz

Ett oerhört snyggt och stilrent bygge! Microbyggarmästaren gör det igen!

Byggde modellen redan på fredag kväll.

Hade tänkt köpa ett extra exemplar under lördagen till en av de vänner som vi bodde hos under eventet som också blev väldigt imponerad av modellen, men det hann jag dessvärre inte då den sålde slut så snabbt på lördagen!

Men bitarna går nog bra att få tag på för att sätta ihop ett exemplar i efterhand.

Jemanuelson

Citat från: Cleefuzz skrivet 09 April 2025 kl. 08:48Ett oerhört snyggt och stilrent bygge! Microbyggarmästaren gör det igen!

Byggde modellen redan på fredag kväll.

Hade tänkt köpa ett extra exemplar under lördagen till en av de vänner som vi bodde hos under eventet som också blev väldigt imponerad av modellen, men det hann jag dessvärre inte då den sålde slut så snabbt på lördagen!

Men bitarna går nog bra att få tag på för att sätta ihop ett exemplar i efterhand.

Tack så mycket ☺️ Roligt att höra!

Bygget innehåller inga konstiga bitar, så det bör vara lätt att få tag i dem. Billigt bygge dessutom. Billigaste eventsetet, tror jag att @andreas E har sagt. 

Daylight

Mycket fint litet bygge. Ska bli skoj att bygga ihop. (y)

Gideon

Fantastiskt fint bygge!

(Fortfarande inte klok på hur geometrin går ihop, måste öppna och bygga mitt set nån dag)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Godtfred

Citat från: Gideon skrivet 09 April 2025 kl. 10:35Fantastiskt fint bygge!

(Fortfarande inte klok på hur geometrin går ihop, måste öppna och bygga mitt set nån dag)
Blev lite klurigt, nästan in system...

Gideon

Citat från: Godtfred skrivet 09 April 2025 kl. 10:41Blev lite klurigt, nästan in system...
Då förstår jag nog ;)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Jemanuelson

Citat från: Daylight skrivet 09 April 2025 kl. 10:26Mycket fint litet bygge. Ska bli skoj att bygga ihop. (y)
Citat från: Gideon skrivet 09 April 2025 kl. 10:35Fantastiskt fint bygge!

Tack så mycket ☺️ 👍

Jag är beredd att ta ett pass i Lego-finkan för alla eventuella olagligheter 😃

Stigge72

Jag hade förmånen att ha byggmästaren själv bredvid mig under en kritisk del av bygget. Det är inte lätt med höger och vänster alla gånger...  ::) Men det blev riktigt tjusigt när det blev färdigt.

Jemanuelson

Citat från: Stigge72 skrivet 10 April 2025 kl. 13:26Jag hade förmånen att ha byggmästaren själv bredvid mig under en kritisk del av bygget. Det är inte lätt med höger och vänster alla gånger...  ::) Men det blev riktigt tjusigt när det blev färdigt.
Tack, kul att höra 😃👍👍

Skafte

Vill man höra setet byggas så rekommenderas veckans poddavsnitt.  ;D

Jemanuelson

Citat från: Skafte skrivet 10 April 2025 kl. 21:59Vill man höra setet byggas så rekommenderas veckans poddavsnitt.  ;D
Det var mycket trevlig lyssning 😊👍👍