PotC - Prisjämförelse

Startat av Skrytsson, 01 Maj 2011 kl. 15:22

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Pirates of the Caribbean, prisjämförelse:

Samtliga 8 set kostar..

Fruugo.se:
3383 kr (inkl frakt)

Hiko:
3393 kr (inkl frakt)

Studbringer:
3399 kr (inkl frakt)

Brittiska amazon:
3650 kr (inkl svensk VAT & "frakt")

Byggleksaker.se
3697 kr (inkl frakt)

Webhallen:
3772 kr + frakt

Stor & Liten:
3898 kr (inkl frakt)

BR Leksaker:
4850 kr

Lekmer.se
4891 kr (inkl frakt)

S@H:
4967 kr (inkl frakt)

Någon annan butik som vill stå med på listan? Skriv i tråden så lägger jag till er i listan ovan.

Skrytsson

På Pekbloms förfrågan har även Fruugo lagts till i listan. Hiko.se har sänkt sina priser och ligger nu två i tabellen - näst efter Fruugo.

Pekblom

Citat från: Skrytsson skrivet 24 Maj 2011 kl. 22:08
På Pekbloms förfrågan har även Fruugo lagts till i listan. Hiko.se har sänkt sina priser och ligger nu två i tabellen - näst efter Fruugo.
Jag tycker att det här är en bra idé.
Väldigt intressant att jämföra priser på en grupp sätt på det här sättet.
Kanske inte direkt vetenskapligt men ger ett bra hum om vart det blåser.

Skrytsson

Citat från: Pekblom skrivet 24 Maj 2011 kl. 22:13
Jag tycker att det här är en bra idé.
Väldigt intressant att jämföra priser på en grupp sätt på det här sättet.
Kanske inte direkt vetenskapligt men ger ett bra hum om vart det blåser.

Ja, förutom att det är bra rent informativt så finns det en liten chans att det ökar konkurrensen och främjar oss Lego-konsumenter genom lägre priser  ::) ;)

Finns det någon mer butik som passar in på listan? Skriv i tråden så lägger jag till i listan.

Skafte

S@H, kanske? Blir väl en 18000 med frakt...

Illuwatar

Nja, så illa var det inte trots allt. Fick det till 4842 SEK + frakt...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Skrytsson

Citat från: Illuwatar skrivet 25 Maj 2011 kl. 09:12
Nja, så illa var det inte trots allt. Fick det till 4842 SEK + frakt...

S@H tillagt. Dyrast av alla, såklart.  :P

Skrytsson

Man kanske borde skapa en liknande tråd för de nya sommarseten, t ex SW och Kingdoms. Vad tycker ni?

Pekblom

Citat från: Skrytsson skrivet 25 Maj 2011 kl. 11:50
Man kanske borde skapa en liknande tråd för de nya sommarseten, t ex SW och Kingdoms. Vad tycker ni?
ja gör det, bra idé

Teabox

Citat från: Skrytsson skrivet 25 Maj 2011 kl. 11:50

Vill gärna se en på Kingdom. Kanske fixar ihop en själv om inte du hinner med det :)

Skrytsson

Går det att infoga tabeller i inlägg? Det vore mycket lättare att åskådliggöra priser på enskilda set i olika butiker i tabellform. En axel med butik, en axel med setnr. Kopiering från excel verkar inte gå nått vidare.

Teabox

Det
går
att
göra
egna
tabeller
i
inläggen
:)

Men krångliga att sätta upp och inte så lätta att läsa. Kanske bäst med en länk till ett Google doc? Då kan man spara flera jämförelser i samma inlägg.

Skrytsson

Jo, Google Docs kanske är ett alternativt.

Eller så kan man göra en "fullösning" och importera en skärmdump från Excel  :P

shiftaltcmd

Tror nog också på Google docs.

Tabellen jag gjorde över julrean var ganska ohanterlig på slutet. Tog alldeles för lång tid att uppdatera då det var svårt att ha koll på alla rader och kolumner.

Eller om nån händig person kan göra nåt bra skript som översätter Excel/Google docs till html som kan infogas med enkel kopiera och klistra in.

Vi vill väl helst ha typ Prisjakt men med de butiker vi önskar.

Stigge72

Citat från: shiftaltcmd skrivet 25 Maj 2011 kl. 13:13
Tror nog också på Google docs.

Tabellen jag gjorde över julrean var ganska ohanterlig på slutet. Tog alldeles för lång tid att uppdatera då det var svårt att ha koll på alla rader och kolumner.

Eller om nån händig person kan göra nåt bra skript som översätter Excel/Google docs till html som kan infogas med enkel kopiera och klistra in.

Vi vill väl helst ha typ Prisjakt men med de butiker vi önskar.
Jag tror att man kan exportera html från excel, men jag tror inte att det funkar så bra att klistra in i inläggen.