Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Buyersclub.se

Startat av mossarp, 06 Mars 2025 kl. 13:15

Föregående ämne - Nästa ämne

Leidermark

Citat från: shiftaltcmd skrivet 12 Mars 2025 kl. 16:04Blev pengarna tillbaka för min del.
Vad motivera de med det?

Gideon

Citat från: Leidermark skrivet 12 Mars 2025 kl. 17:37Vad motivera de med det?
Brukar finnas nåt i det finstilta om att de kan häva köpet vid uppenbart felaktiga priser eller nåt sånt.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

robinnilsson403

Fick mail om att leveransen kunde dröja pga lagerflytt. 4 arbetsdagar efter beräknad leverans. :p
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Gideon

Citat från: robinnilsson403 skrivet 18 Mars 2025 kl. 14:45Fick mail om att leveransen kunde dröja pga lagerflytt. 4 arbetsdagar efter beräknad leverans. :p
Fick samma besked.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

robinnilsson403

Nu fick jag att det var slut i lager, och ordern avbruten.

Testar att göra som konsumentverket skriver, och hävdar mitt köp.

https://www.konsumentverket.se/fragor-och-svar/2911332/foretaget-sager-att-varan-jag-kopt-ar-slut-vad-gal/
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Eriol

Citat från: robinnilsson403 skrivet 19 Mars 2025 kl. 15:48Nu fick jag att det var slut i lager, och ordern avbruten.

Testar att göra som konsumentverket skriver, och hävdar mitt köp.

https://www.konsumentverket.se/fragor-och-svar/2911332/foretaget-sager-att-varan-jag-kopt-ar-slut-vad-gal/

Jag fick samma meddelande. Eftersom båda de aktuella seten verkar vara på väg att utgå även från Lego så gäller det nog dock att skynda sig att hävda köpet innan de blir omöjliga att få tag på. Tror inte jag orkar göra det själv eftersom jag har nog med andra rättsprocesser som handlar om hundralappar just nu...  :-\

Lycka till i alla fall!

robinnilsson403

Nah, tänkte mest se vad de svarar.  ;D
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

mossarp

Jag fick samma meddelande som alla andra.

Konstigt att det har varit slut för alla. 

När jag beställde fanns båda på lager och fanns fortfarande på lager dagen efter, för att senare under dagen minska i saldo.
Minns att jag såg +20st först och sedan +5st.

Med tanke på att de sa att varorna har tagit slut borde de ju funnits i lager för någon av alla som beställde...
Såvida det inte är så att de...:o...ljuger!

Jag har mailat dem och åberopar min rätt att göra ett täckningsköp enligt köplagen.
Får se vad svaret blir.

robinnilsson403

Citat från: mossarp skrivet 28 Mars 2025 kl. 08:32Jag fick samma meddelande som alla andra.

Konstigt att det har varit slut för alla.

När jag beställde fanns båda på lager och fanns fortfarande på lager dagen efter, för att senare under dagen minska i saldo.
Minns att jag såg +20st först och sedan +5st.

Med tanke på att de sa att varorna har tagit slut borde de ju funnits i lager för någon av alla som beställde...
Såvida det inte är så att de...:o...ljuger!

Jag har mailat dem och åberopar min rätt att göra ett täckningsköp enligt köplagen.
Får se vad svaret blir.

Gjorde samma sak. Fick ett nej och erbjudande om presentkort på 50kr. Avstod och de fick ett dåligt betyg. Och där fanns det fler dåliga betyg av samma anledning!  :o
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

mossarp

Citat från: robinnilsson403 skrivet 28 Mars 2025 kl. 08:47Gjorde samma sak. Fick ett nej och erbjudande om presentkort på 50kr. Avstod och de fick ett dåligt betyg. Och där fanns det fler dåliga betyg av samma anledning!  :o
Samma svar till mig i går så jag svarade att de bryter mot köplagen och jag kommer att anmäla dem och ta det vidare.

mossarp

När jag hotade att anmäla dem så fick jag nu svaret att de kunde visst häva köpet för att priset var uppenbarligen var.
Så nu hade de alltså ändrat orsak till att de inte kunde leverera från att det inte fanns på lager till att priset var fel.

Då svarade jag att köpeavtalet gäller eftersom de både skickat orderbekräftelse och tagit betalt och då har man ingått ett avtal.

Så vi får se vad de svarar.