Vikingen och hans stora framträdande

Startat av Etzel, 20 April 2011 kl. 12:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Etzel

Vikingen är förstås ingen riktig viking, inte med de där fula hornen på hjälmen. Han hör såklart hemma på operan:

Flickr länk

micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

LilaToster

Håller med. Det är riktigt fint!  ;D

Selander

AndersI

Snygg scen, men var är orkesterdiket? Och publiken (minifigar har du väl tillräckligt av)? Jag vill se en hel opera byggd av dig, med balkonger, fantom och allt!
;)

Hur hinner du med att bygga alla dessa dioramor? Studerar du inte? Eller har du påsklov?
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Etzel

Citat från: AndersI skrivet 20 April 2011 kl. 14:28
Snygg scen, men var är orkesterdiket? Och publiken (minifigar har du väl tillräckligt av)? Jag vill se en hel opera byggd av dig, med balkonger, fantom och allt!
;)
Jag hade tänkt ha med en orkester också men det föll på att jag inte kunde få till några snygga instrument (särskilt svårt var det att få till en fiol) så jag struntade i det.
Hur hinner du med att bygga alla dessa dioramor? Studerar du inte? Eller har du påsklov?
Den tog inte så lång tid att bygga faktiskt. Kanske 3-4 timmar ungefär. Jag pluggar ju inte hela dagen ;)

Tobbe Arnesson

Snyggt!

Lyssnade du på Wagner under tiden?  :D
Blogg: Robotkampen

Teabox

Snyggt. Gillar scenen och vikingen med de överdimensionerade hornen :P

de Gothia

woow! superläckert! kul med så många mocs av dig! :) gillar draperiet och killen i lådan (vad heter det?)

Skrytsson

Citat från: de Gothia skrivet 20 April 2011 kl. 16:26
killen i lådan (vad heter det?)

Sufflör  ;)

Snygg skapelse.

Att du bara kan "spotta" ur sig skapelser av denna omfattning dag efter dag får mig att börja undra hur mycket bitar du egentligen har  :D

Stigge72

Riktig snygg scen.

;)

CC-opera! :P

Wineyard

Mycket fin opera!
Gillar främst hur du fått till kvinnans hjälm med fjädrarna! Jag har alltid stört mig lite på hjälmarnas utformning, men du har gjort den riktigt snygg!

dalle

Hojotaho, vilken skön scen. Du har riktigt fått till det i denna moc. Scenen är obetalbar. Dina övriga mocs i denna serie går inte av för hackor heller.

robban

Jisses va snyggt!! Gillar den mörkröda redån med guld tofsarna och den övre SNOT delen..

Har du påsklov?? eller hur hinner du allt?  ;)
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Illuwatar

Snyggt bygge - kul idé och fint utförd. Opera som tema är inte ofta man ser... mer musik till minifigurerna!

På tal om musik - finns det några andra instrument än gitarren som följer med Punkaren?
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se