Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Färgönskan

Startat av swemixon, 25 februari 2025 kl. 13:09

Föregående ämne - Nästa ämne

swemixon

Tänk om TLG skulle få för sig att släppa en färg med namn Medium Bluish Grey...

Vadå, jag får väl drömma? 😜

Vilka färger skulle ni andra gärna se dyka upp framöver?

Magnus den store

Sand red, sand red, SAND RED!!!
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skafte

Ja, fler delar i redan existerande färger (eller då pensionerade färger, som Sand Red) är kanske mer rimligt att hoppas på, men en mellangrå skulle vara trevligt. Förutom alla felregistreringar det skulle innebära på BL, jag får en känsla av att på grund av variation inom färgen skulle en mörk LBG kunna vara vääääldigt nära en ljus "MBG".

Jag minns inte om vi kom fram till något, men vi pratade i ett poddavsnitt i höstas med @AlbinHansson om detta, om det är någon färg som saknas. Reddish Orange fyllde faktiskt en lucka, kanske någon mer klart turkos nyans skulle vara trevlig? För att inte tala om alla Transparent som saknas.

MrUzagi

Gold Glitter Trans-Clear. För världen behöver mer guld i Legotillvaron.  8)

GustavF

Sand red samt en "off white". Typ 50% vit 50% tan hade suttit fint 

MrUzagi

Citat från: GustavF skrivet 25 februari 2025 kl. 14:35Sand red samt en "off white". Typ 50% vit 50% tan hade suttit fint

Det är väl bara att lägga de vita bitarna i solen tillräckligt länge så får man den lite gulaktiga vita färgen?

GustavF

Citat från: MrUzagi skrivet 25 februari 2025 kl. 15:17Det är väl bara att lägga de vita bitarna i solen tillräckligt länge så får man den lite gulaktiga vita färgen?
Typ som någon som kissat i snön? Nej tack 🙂 Typ s0502y ska det va

dalle

Terrakotta!
Vad det nu ska bli på BL. Brick orange kanske.

lingonmirakel

En dark sand blue hade varit trevligt! Sen önskar jag att "brown" var ett alternativ till reddish brown, som jag eg inte har något emot men den blir lite väl påtaglig om den används mycket på liten yta. Ibland skulle det också kunna vara användbart för att tydligare särskilja saker, t. ex. ett skepp i trä intill en brygga.
Instagram: miken_mocs