Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] TK-110 Goblin

Startat av o0ger, 15 Februari 2025 kl. 11:04

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

TK-110 Goblin är ett verktyg som används av Samfundets planetariska markstyrkor för kirurgiska attacker. Oftast för att eliminera strategiska mål på slagfältet.

TK-110 Goblin by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr

Dess hotfulla utseende och otroligt hållbara rustning gör att den också är effektiv för kontroll av folkmassor i kolonier drabbade av civila oroligheter.

Den kan operera helt autonomt men manövreras vanligtvis av en ensam pilot med ett neurologiskt gränssnitt. Piloten kan "känna" träffar och målsökande lasrar på tankens skrov och kan därmed nästan omedelbart vidta undvikande åtgärder. TK-110 är utrustad med två dubbla högpresterande cesium-vismuth-germanit laser som kan avfyra både puls- och fasstrålar. En pulsstråle är oftast tillräcklig för att ta ut vilket mål som helst, och fasstrålen används endast sparsamt eftersom den snabbt laddar ur batteriet.

I december förra året beställde jag en massa mörkgröna bitar och däribland några dinosaure-delar för jag hade en idé om hur jag ville använda dem . När jag fick hem dem och började testbygga så hade jag helt plötsligt byggt den här maskinen istället för det jag tänkte bygga. Vi får se om jag återvänder till min ursprungliga idé nån gång :)

Kan ni hitta de två Duplo-bitarna i bygget?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Jemanuelson

Grymt cool design och smarta NPUs! Som alltid i dina byggen 👍👍

Magnus den store

Men schluta nu! :o För mycket NPU med både dinosaurie-delar och klassiska Jerry Cans. Gissar att de sista är Duplo. Snyggt!
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

CopMike

danielbrrssn

o0ger

Citat från: Jemanuelson skrivet 15 Februari 2025 kl. 11:31Grymt cool design och smarta NPUs! Som alltid i dina byggen 👍👍
Tack! :)  Det är nog detta jag tycker är roligast med LEGO ändå. Att kombinera en massa konstiga roliga bitar till en helhet.

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: Magnus den store skrivet 15 Februari 2025 kl. 12:25Men schluta nu! :o För mycket NPU med både dinosaurie-delar och klassiska Jerry Cans. Gissar att de sista är Duplo. Snyggt!

Citat från: CopMike skrivet 15 Februari 2025 kl. 15:08Så snyggt!

45141

Tack! Precis, den där Duplo-dunken har jag länge velat använda till något.

o0ger

T-86

Take care- stay strong, and enjoy every sandwich!
Finns på: FLICKR INSTAGRAM

o0ger

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

o0ger

Daylight

Mycket snyggt bygge👍

o0ger

mechamike

Duplo jeepdunkarna givetvis riktigt snygga, men jag måste säga att jag gillar cockpit med. Snyggt val av färger och ett litet cosy kryp in.  Att frambenen är lite längre ger med en lite annorlunda estetik än man kanske hade förväntat, men även det blir överaskande bra!
Snyggt klossat!
?