[MOC]:ar - diverse gamla byggen - Varning - låg verkshöjd!!

Startat av CopMike, 28 Januari 2025 kl. 11:13

Föregående ämne - Nästa ämne

CopMike

Nu när Brickshelf ska stänga ner så har jag gått igenom mina mappar för att se om något är värt att spara. För mycket är svaret NEJ men åtminstone så fick jag dels en hel del skratt om vilken nivå jag byggde på då (förhoppningsvis lite bättre nu) samt dels en påminnelse om att min "humor" är lite sisådär ;D!

Så ta eget ansvar för eventuella traumatiska upplevelser nedan!

Visitation - eller när du haft en dålig morgon, byggt 2006:
Idén här var rätt tydlig, slarva inte med att kolla utrustningen inför morgonuppställning - annars kan det gå illa!

Resident Evil goes Bikini Bottom, byggt 2007:
När Crazy SpongeBob-figuren kom så var det självklart att bygga denna (varför frågar jag mig nu!!)

Before the Empire - The Moff, byggt 2006:
Innan Moff Tarkin började jobba för Imperiet så var han livräddare (The Hoff/Moff - kul va?).

Endor bunker battle scene, byggt 2007:
En MOC till en leksaksaffär, rätt nöjd med själva bunkern men lite övrigt att önska när det gäller variation av växlighet på marken kanske?

Yoda´s Crib, byggt 2006:
Alla hade ju koll på Yoda´s Hut men vad man inte visste var att han hade en underjordisk gång från den upp till hans crib som var lite lyxigare med basketplan, fet stereo och brudar.

When Halloween Goes Bad, byggd 2006:
Ja, vad ska jag säga? Idén var att officerarna satt och hade tråkigt, kan ha druckit någon öl och en av dom kom på att det var Halloween och visst vore det en bra idé att klä ut sig och gå en sväng och Trick & Treata. Problemet var att när de skulle ta en turbolift så mötte de Kejsaren & Vader som inte var på samma goda humör!

Tack för att ni stått ut och hoppas ni inte fått skrattkramp pga de något nybörjaraktiga byggena ;D!

ColA

Du har aldrig varit mycket för att bygga grönt du är mer för tan :P 

Kul och nostalgiskt att du delar med dig  :-*

the_brickaholic

Instagramkonto = @the_brickaholic

Klas Almqvist

Citat från: ColA skrivet 28 Januari 2025 kl. 11:37Du har aldrig varit mycket för att bygga grönt du är mer för tan :P

Kul och nostalgiskt att du delar med dig  :-*

Ganska beige!  ;D

Jenny242

Haha här sitter jag och skrattar högt på lunchen på jobbet 😂 tack! 
Jenny242
Region Hufvudstaden

Gideon

Kul att få se en glimt av den tidiga AFOL-kulturen! :)
Var det en aktiv community på Brickshelf på den tiden eller var det mer "bildhostingen" och snacket på nåt annat ställe?
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

CopMike

Citat från: Gideon skrivet 28 Januari 2025 kl. 12:10Kul att få se en glimt av den tidiga AFOL-kulturen! :)
Var det en aktiv community på Brickshelf på den tiden eller var det mer "bildhostingen" och snacket på nåt annat ställe?
Hosting bara, snacket på Eurobricks!

AndersI

Snacket var på lugnet.com men där kunde man inte lägga upp bilder. Brickshelf blev räddningen för det.

Edit: Men @CopMike var visst för ung för lugnet ...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

CopMike

Citat från: AndersI skrivet 28 Januari 2025 kl. 12:41Snacket var på lugnet.com men där kunde man inte lägga upp bilder. Brickshelf blev räddningen för det.

Edit: Men @CopMike var visst för ung för lugnet ...
Hängde där men postade aldrig - var för n00b!

dalle

o0ger

Citat från: CopMike skrivet 28 Januari 2025 kl. 11:13Innan Moff Gideon började jobba för Imperiet så var han livräddare (The Hoff/Moff - kul va?).
;D kul och väldigt långsökt. Tur du skrev en förklaring annars hade jag inte fattat.

(Du menar väl Grand Moff Tarkin? ??? )
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

CopMike

Citat från: o0ger skrivet 28 Januari 2025 kl. 13:10;D kul och väldigt långsökt. Tur du skrev en förklaring annars hade jag inte fattat.

(Du menar väl Grand Moff Tarkin? ??? )
Rätt av dig - det var ett tag sedan och Moff:ar kommer, Moff:ar går - fixar till!

AndersI

@CopMike Hur laddar man hem en hel mapp från Brickshelf? Orka hålla på bild för bild ...

CopMike

Citat från: AndersI skrivet 28 Januari 2025 kl. 13:56@CopMike Hur laddar man hem en hel mapp från Brickshelf? Orka hålla på bild för bild ...
Ledsen - har glömt bort det sedan förra gången det begavs sig när communityn gick ihop och laddade ner mängder för att säkra framtiden/historien. Jag körde bild för bild!
Nackdel - tar tid
Fördel - man måste fundera på vad som ska sparas/slängas

Vet ej om en sådan här produkt kan vara något?
https://bulkimagedownloader.com/

AndersI

Såå värdefulla är inte mina bilder. Får bli styckvis, då.