App för att läsa koder till CMF?

Startat av Magnus den store, 07 Januari 2025 kl. 10:26

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus den store

Vilken app, för Android, är bäst/tillförlitligast för att läsa koderna från minifigursamlarserien?

Har ni erfarit att en app gett fel resultat?

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

ckk

omgbricks har varit absolut bäst/snabbast/smidigast för mig. Att scanna många på en gång är riktigt bra!

Har inte hört/sett någon klaga i t ex Facebook-grupper att någon av apparna som finns skulle ge fel resultat.

Magnus den store

Hittade också en artikel på Brickset där de testade några olika.

Brickset - 116444_chart-accuracy.jpg
Källa: Which minifig scanning app should you use?, Brickset, länk till artikeln

Jag testade själv på lådan som kom idag, och det var felfritt. Testade med både Minifig Scan och omgbricks.

Anledningen till min fråga är att jag även köpt två lösa Wolfpack-figurer, men där fick jag helt fel innehåll. Då vet jag åtminstone mer när jag reklamerar det köpet.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

shiftaltcmd

Som ckk, använder omgbricks. Blev positivt överraskad när den scannade flera på en gång. Två och två inga problem, har inte testat med fler. 100% hittills.

Bricksearch upplevdes som lite långsam och gjorde några fel i början, har inte testat den nyaste versionen.

Anders67

Använde för första gången idag Minifigscan och det var otroligt enkelt att använda och kan också scanna fler samtidigt.

Tyvär måste någon varit innan mig på lekia jönköping för det var helt tomt på volfpack figs