Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Bilkyrkogården 

Startat av Jemanuelson, 12 november 2024 kl. 10:09

Föregående ämne - Nästa ämne

Jemanuelson

Fortsätter mitt tema om klassiska svenska bilscener, med en plats som gjorde stort intryck när jag var där för några år sedan.

Utanför Ryd i Småland finns "Åkes bilskrot", även känt som "Bilkyrkogården".
Här hittar man skrotbilar ända från 30-talet. Bilvraken har sakta brutits ner och naturen håller på att ta tillbaka sin rätt men det går sakta, andäktigt sakta.
IMG_4118.jpgIMG_4120.jpgIMG_4119.jpg

andreas E

Underbart byggt.
Mycket snyggt Johan. Gillas skarpt.

Skafte

Snyggt hur Saaben lutar! Och granen genom motorrummet är ju perfekt! 

Bokeslundsparken

Spännande plats och väldigt bra gestaltat! Dessutom snyggt fotat, bygget lyser på ett bra sätt mot den svarta bakgrunden.
In vino veritas.

dalle

Saablar vad snyggt!
Det platsen är ett specialfall inom svensk kulturvård. Även en bilkyrkogård kan ha kulturvärden.

Jemanuelson

Citat från: Skafte skrivet 12 november 2024 kl. 11:07Snyggt hur Saaben lutar! Och granen genom motorrummet är ju perfekt!

Tack så mycket! Granen är based on a true story!

Jemanuelson

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 12 november 2024 kl. 11:13Spännande plats och väldigt bra gestaltat! Dessutom snyggt fotat, bygget lyser på ett bra sätt mot den svarta bakgrunden.

Tack så mycket! Låter som att du har varit där, Martin?

Jemanuelson

Citat från: dalle skrivet 12 november 2024 kl. 11:22Saablar vad snyggt!
Det platsen är ett specialfall inom svensk kulturvård. Även en bilkyrkogård kan ha kulturvärden.

Tackar! Ja, bilkyrkogårdarna prickar onekligen kluriga målkonflikter för myndigheterna!

Silence101

Vilket härligt bygge. Jag gillar granen igenom motorrummet och alla färgerna du använt. 
Japp, jag har varit där 😀
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Jemanuelson

Citat från: Silence101 skrivet 12 november 2024 kl. 19:10Vilket härligt bygge. Jag gillar granen igenom motorrummet och alla färgerna du använt.
Japp, jag har varit där 😀

Tack så mycket! En märkligt magisk plats att besöka. 

danielbrrssn

Härligt och väldigt fint bygge. 
Blir alltid glad av dina så välkomponerade scener. 

Jemanuelson

Citat från: danielbrrssn skrivet 13 november 2024 kl. 08:11Härligt och väldigt fint bygge.
Blir alltid glad av dina så välkomponerade scener.

Tack, det var roligt att höra 😊

Bokeslundsparken

Citat från: Jemanuelson skrivet 12 november 2024 kl. 18:38Tack så mycket! Låter som att du har varit där, Martin?
Jo jag har varit där några gånger och förundrats över det vackra i det tragiska. 
In vino veritas.