Nya LDD (2011) MASSOR av bitar har försvunnit!

Startat av tellblom, 04 April 2011 kl. 18:11

Föregående ämne - Nästa ämne

tellblom

Fick precis en uppdatering av LDD som jag installerade genast men upptäckte sen att MASSA bitar har försvunnit, bland annat mina 16x32 och 32x32 basplattor!?!?

Hur får man fram alla delar igen?  Universe mode är inställt!

/Martin

tellblom

Silence101

Uppdaterar LDD..................126.16 MB
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Ras 74

Klart och betalt! Eller uppdaterad menar jag.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Superkalle

Citat från: tellblom skrivet 04 April 2011 kl. 18:13
Ahh jag såg precis Superkalles på Eurobricks

http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=53760

/M
Bra att du la en post om detta Martin, det glömde jag bort i all aktivetet de senaste dagarna.

sweMezza

Tack för tipset tellblom.

Superkalle: jag såg det du berättade ang. grafikmotorn ;). Såg ditt namn i tacklistan också, var det med förr?

tellblom

Hörru superkalle, mannen med LDD kontakterna....

Jag har nu byggt två CC hus, ett med 2263 bitar och ett med 3452 bitar,  efter för ha gjort dem i LDD och har en hel del förslag till design/utvecklarteamet om förbättrade funktioner, saker sombör förbättras mm

Har du någon bra kontakt?
/Martin

Superkalle

Hallå gentlemen,

@SweMezza - Grafikmotorn ja. Det är ingen hemligt att Vortex är en grafik/fysik-motor som tillåter alla möjliga simuleringar (mekanik, gravitation mm), så det kan nog trilla ut både det ena och det andra från det i framtiden, men vad och när vet jag inte (jag lovar). Mest är jag själv intresserad av någon funktion som kan kolla hållfastheten i ett bygge. För det är den största nackdelen med LDD tycker jag, det är svårt att känna om det håller ihop (även om man blir bättre och bättre på att bedöma det). Och jo, jag var med förr i listan.

@Tellblom - Enklast är nog att posta dem i forumet här, så kan vi ju tjöta lite först. Bra idéer forwardar jag sedan gärna vidare. Men skall jag vara ärlig är det inte lätt att få in funktioner i LDD. För det första har utvecklarna sina tydliga uppdragsgivare internt inom Lego (typ DbM), för det andra så har de rätt många idéer själva som de gärna vill ha in först (utvecklare du vet  ::)  :D).

tellblom

@Superkalle:  Här kommer några saker (problem)  som har slagit mig:
*"Building Guide Mode" börjar inte nerifrån och upp. I mitt fall började med att man skall bygga Taket, sedan tredje våningen, första och till sist andra våningen
*Man vill helst bygga i jämna lager. Det blir väldigt stora problem att sätta ditt en 1x1 round på en 6x6 platta som är byggd runt om i 11 våningar. Jag fixar det inte med mina fingrar iallafall (Borde vara en OPTION tycker jag, och jag förstår att det kan vara problem med vissa delar om de enbart sitter fast högre upp men i så fall kan man skapa en specialinstruktion spm så oftast gör om man tex fäster en 1x1 Tile på en 1x1 with Headlight )

Förbättringar:
*Borde man inte kunna spara "Building Guide Mode!"? Sitter på en 3,6GHz maskin med 16GB minne och det tar ca 22 minuter att generera de 698 stegen till ett av mina hus.
*Nån form av hållfasthetscheck hade varit trevligt :) (så man inte bygger en hel vägg av enbart 1x1 Brick)
*Och som så många redan önskat Extended/Universal mode med enbart tillgängliga färger på bitarna

Detta var bara lite förslag till att börja med
/Martin

LazySlacker

Tyckte om den enkla Paint Bucket:en
Fast många färger försvann, tex den blå metall färgen.