Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Monster!

Startat av Skrytsson, 03 April 2011 kl. 18:24

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

Collectible Minifigures-serierna har nu gett oss en hel del Monster. Dags för lite skapelser med dessa!

Monsters by Skrytsson on Flickr.

de Gothia

riktigt snygga!!

man riktigt ser hur rädda minifigsen är då de tappat all färg i ansiktet!! ;)  :P

micke

Är tredje bilden från slutet inspirerad från filmen I´m a Legend?
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Record

Ser inte så trevligt ut, gubben i bilen har det nog värst just nu, den andra ser ju redan stendöd ut,

undrar bara hur bra dessa monster skulle gå ihop, när väl männikofödan tar slut. ;)

Snggt!

Friskt satsat, hälften vunnet..

mordatre

Du har glömt mumien.  ;)

Kollade nyss mitt Zombie-förråd som består av 6st endast.  Men då jag helst inte ger mer än 25:- styck så är det väl kört nu när bricklink tar 50 och Tradera tar runt 40 för dem.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Kepsen

Citat från: mordatre skrivet 03 April 2011 kl. 22:38
Du har glömt mumien.  ;)

Kollade nyss mitt Zombie-förråd som består av 6st endast.  Men då jag helst inte ger mer än 25:- styck så är det väl kört nu när bricklink tar 50 och Tradera tar runt 40 för dem.

efter lite undersökande har jag kommit fram till att frankenstein utan överdelen på huvudet även kan fungera som en zombie som fått ligga och ruttna till sig lite..

Skrytsson

Citat från: de Gothia skrivet 03 April 2011 kl. 19:39
riktigt snygga!!

man riktigt ser hur rädda minifigsen är då de tappat all färg i ansiktet!! ;)  :P

Nja, de har i alla fall inte blivit så rädda att de råkat ut för gulsot  ;)

Citat från: micke skrivet 03 April 2011 kl. 19:45
Är tredje bilden från slutet inspirerad från filmen I´m a Legend?

Inte medvetet, men det finns helt klart likheter med den filmen!

Citat från: Record skrivet 03 April 2011 kl. 22:21
Ser inte så trevligt ut, gubben i bilen har det nog värst just nu, den andra ser ju redan stendöd ut,
undrar bara hur bra dessa monster skulle gå ihop, när väl männikofödan tar slut. ;)
Snggt!

Haha! Zombien och Frankensteins monster är väl närmast hjärndöda, så en kvalificerad gissning är att Varulven och Vampyren skulle vara de dominanta. Dock kan man ifrågasätta Vampyrens motiv då det knappast lär finnas något blod att drenera de två andra monstrerna på  :P

Du har glömt mumien.  ;)

Jag tycker den är lite tråkig. Häxan har jag också "missat" - jag valde bort henne pga hennes stelhet i kroppen.

Kollade nyss mitt Zombie-förråd som består av 6st endast.  Men då jag helst inte ger mer än 25:- styck så är det väl kört nu när bricklink tar 50 och Tradera tar runt 40 för dem.

Trist  :( Önskar också att jag hade lite fler. Borde inte ha sålt av så många till SweMezza (Har du byggt något med dem?) :P

Tobbe Arnesson

Citat från: de Gothia skrivet 03 April 2011 kl. 19:39man riktigt ser hur rädda minifigsen är då de tappat all färg i ansiktet!! ;)  :P

;D
Blogg: Robotkampen

mordatre

Citat från: Kepsen skrivet 04 April 2011 kl. 00:54
Du har glömt mumien.  ;)

efter lite undersökande har jag kommit fram till att frankenstein utan överdelen på huvudet även kan fungera som en zombie som fått ligga och ruttna till sig lite..

Har också tänkt på detta och det hade även givit lite variation mellan zombierna.

Skafte

Det finns ju fler möjliga zombie-huvuden:

Teabox

Citat från: Skafte skrivet 04 April 2011 kl. 09:22

Det finns ju fler möjliga zombie-huvuden:
...

Darth Vader hade passat som en zombie också :)

Kepsen

och detta huvud till den klassiska zombieclownen som alltid måste vara med :D

mordatre

Citat från: Kepsen skrivet 04 April 2011 kl. 11:56
och detta huvud till den klassiska zombieclownen som alltid måste vara med :D

Bra idé, ingen som gjort detta ännu?  Själv saknar jag både clown och Krazi.

Kepsen

Citat från: mordatre skrivet 04 April 2011 kl. 12:02

Bra idé, ingen som gjort detta ännu?  Själv saknar jag både clown och Krazi.

väntar på att få en clown och en zombie i brevlådan.. sen är det väl bara att vänta lite till så jag har råd med huvudet.. sen så..