Klossfestivalen 2024 - HALMSTAD lördagen 2 november på Halmstad Arena

Startat av Klossfestivalen, 03 Juli 2024 kl. 20:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

danielbrrssn

Fick en glad överraskning med mig hem, hittade den i ringmuren :D .IMG_9393.jpg
Var det familjen Syri måntro? ::)

ColA

Citat från: danielbrrssn skrivet 03 November 2024 kl. 16:10Fick en glad överraskning med mig hem, hittade den i ringmuren :D .
Var det familjen Syri måntro? ::)
Jag vet vem det var men tyvärr jag är ingen golare 🤪

Gideon

Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Kwagge

Citat från: FredrikLarsson skrivet 03 November 2024 kl. 13:38Samma här, är ny på utställningar så varken jag eller bordsgrannen som också är ny hade koll på att pizzorna kommit utan ramlade över dem kalla och halvuppätna när jag gick en runda själv. Men gott och trevligt var det ändå eftersom alla satt kvar en stund och pratade! :-)
Överlag var det väldigt bra organiserat och effektivt! Mycket trevligt på det hela taget - tack alla för alla fina samtal och alster att beundra!

Även en som varit med ett tag missade att de hade kommit men man har ju ätit kalla pizzor dagen efter förr i sin dark age  ;D

Jesperrydhog

Tack för denna helgen upplevelse. Riktigt kul och riktig bra och härlig helg som med fick känna känslan av i Halmstad Arena. Har nu en bra fortsättning med lego. Hoppas att det kan komma tillbaka i Halmstad igen. Mvh från Jesper Rydhög.Takformaten. Är klar. .jpgSlangtornet som fattas. .jpg

Klossfestivalen

Citat från: Kwagge skrivet 03 November 2024 kl. 21:09Även en som varit med ett tag missade att de hade kommit men man har ju ätit kalla pizzor dagen efter förr i sin dark age  ;D
Hej hej.

Ja även om man tror man är tydlig med att det står i första inlägget i denna tråd där det står kl.18 pizza plus att jag sa till folk att sprida ordet när de kom, så är vissa upptagna i att ställa upp sina byggen, så de inte hör  ;) ;D

Men bra att det ändå fanns kalla pizzor kvar  8)

/Fredrik

Jesperrydhog

Här ni mitt bygge som var på plats. 20241101_143759.jpg20241101_143817.jpg

byStfn

Citat från: stravik skrivet 03 November 2024 kl. 15:42Tack för ett fantastiskt roligt event!
Trevlig bordsgranne! Välkommen till Swebrick som betalande medlem OCH till forumet! @Klossfestivalen vet hur de ska locka in er hit med pokaler och allt ;)  Skämt å sido, välförtjänt jurypris för ett bygge som nästan hade pekande vuxna och barn hela öppettiden!

byStfn

Äntligen landat i vardagen! Rekordsnabb nedpackning för min del i lördags som följdes av en timma upp till Varberg för att se show med min vän och kollega, talangvinnaren Johan Ståhl! Efter den, upp till Mjölby där jag landade strax efter midnatt för lite soffsov hos en gammal vän. Tidig söndagmorgon upp mot huvudstaden och gig på Brickwrecks-utställingen på Vasa museet, för en gångs skull med sällskap i @Memmla och @Peter.Rohr som hade en lyckad byggtävling. Igår gjordes ett försök att vila upp sig lite innan LEKIA-fönstret gjorde sig påmint :)

Intensiv men väldigt fin helg med massor av nya bekantskaper! Svårt bara att acceptera att man blir äldre och inte pallar att flänga lika mycket som förr, haha!

stravik

Citat från: byStfn skrivet 05 November 2024 kl. 10:32Trevlig bordsgranne! Välkommen till Swebrick som betalande medlem OCH till forumet! @Klossfestivalen vet hur de ska locka in er hit med pokaler och allt ;)  Skämt å sido, välförtjänt jurypris för ett bygge som nästan hade pekande vuxna och barn hela öppettiden!
Tack så mycket! Väldigt kul att träffa alla trevliga människor från Swebrick som välkomnar en så fint till sin första utställning. Vi hade en jätterolig och givande dag!

Brickside Beach kommer dyka upp igen längre fram!

Godtfred

Citat från: stravik skrivet 05 November 2024 kl. 11:52Tack så mycket! Väldigt kul att träffa alla trevliga människor från Swebrick som välkomnar en så fint till sin första utställning. Vi hade en jätterolig och givande dag!

Brickside Beach kommer dyka upp igen längre fram!
Välkommen till Swebrick! Hoppas vi får se ditt prisvinnande bygge på forumet!

Jan Strybe

Kul att vara med på sin första utställning i sin hemstad Halmstad. Alltid kul att se andra utställares byggen live istället för antingen på Instagram eller här på Swebrick. Även kul att träffa alla byggare och tjöta lite om allt möjligt. Hamnade av en slump jämte Klas Almqvist som jag köpte mina sista bitar av till mitt bygge, bara en sån grej.

Lärdomar för mig själv:
- 21 st MILS-plate som inte är stapelbara på varandra är inte helt enkelt att transportera i flyttkartonger ;D
- Fått bekräftat att fler Swebrickare än mig själv har en STOR samling av däck som man sällan bygger med  ;)
- Man blir trött i benen att stå upp i nästan en hel dag, sitt mer nästa gång
- Insett att det är en fler personer i Halmstad som bygger Lego än mig själv, kul!

Ha de gott så ses vi kanske på en utställning i framtiden med något nytt bygge

Godtfred

ColA

Citat från: Jan Strybe skrivet 05 November 2024 kl. 20:12Kul att vara med på sin första utställning i sin hemstad Halmstad. Alltid kul att se andra utställares byggen live istället för antingen på Instagram eller här på Swebrick. Även kul att träffa alla byggare och tjöta lite om allt möjligt. Hamnade av en slump jämte Klas Almqvist som jag köpte mina sista bitar av till mitt bygge, bara en sån grej.

Lärdomar för mig själv:
- 21 st MILS-plate som inte är stapelbara på varandra är inte helt enkelt att transportera i flyttkartonger ;D
- Fått bekräftat att fler Swebrickare än mig själv har en STOR samling av däck som man sällan bygger med  ;)
- Man blir trött i benen att stå upp i nästan en hel dag, sitt mer nästa gång
- Insett att det är en fler personer i Halmstad som bygger Lego än mig själv, kul!

Ha de gott så ses vi kanske på en utställning i framtiden med något nytt bygge

Det var mycket trevligt att träffa dig! 

Angående däck så är väl Lego världens största tillverkare av däck så det är lätt att man får mer däck än vad man behöver 😂