Klossfestivalen 2024 - HALMSTAD lördagen 2 november på Halmstad Arena

Startat av Klossfestivalen, 03 Juli 2024 kl. 20:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Klossfestivalen

Nu är det dags att anmäla sig & sina mästerverk om man vill delta på Klossfestivalen i HALMSTAD lördag 2 november!

Deadline 21 oktober att anmäla sig själv
Deadline 21 oktober att anmäla sina byggen

Deltagaranmälan  https://forms.gle/rn2Pavk8h8CQ7iaG6

Utställningsformulär (Byggen MOCs)  https://forms.gle/DdY9c6Y4GAZLj9tS7

OBS! Det finns möjlighet till gratis boende för er som har behov. Vi har ett samarbete med First Camp i Halmstad (det finns två). Så vi kan erbjuda stugor med plats för 4 personer utan kostnad. Incheckning fredag 1 november och utcheckning lördag 2 november. Ni fyller i ert ev. behov i detagaranmälan. Där kan ni också skriva om ni önskar bo med någon/några personer.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Först lite kort info om öppettiderna under Klossfestivalen i HALMSTAD på Halmstad Arena:

Lördag kl.10-17 - MEN vi öppnar redan kl.9 för besökare som har sk VIP-pass

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Schema för Klossfestivalen i HALMSTAD:

Fredag 1 november
12:00  Uppställning av era byggen kan börja - drop-in - behöver ni komma in tidigare under dagen, så skriv det i anmälan
OBS! Urlastning av era mästerverk sker via baksidan om huvudentrén. Tänk på att era bilar endast får stå där när ni lastar ur - direkt efter bör dessa flyttas då det kommer fler utställare - får inte fungera som parkering.
18:00  Pizza och dryck serveras till utställare
21:00  Halmstad Arena stänger

Lördag 2 november
08:00  Halmstad Arena öppnar för utställare att komma in
08:30  Allt måste vara klart dvs alla tomkartonger/skräp/emballage bortstädat
09:00  Klossfestivalen öppnar för VIP-besökare - cirka 500st
10:00  Klossfestivalen öppnar för allmänheten! (Är det kö utanför så öppnar vi redan 09.45)
17:00  Klossfestivalen stänger
17:01  Nedplock av Klossfestivalen börjar
20:00  Halmstad Arena Stänger

Förmåner för deltagare/utställare som är medlemmar i Swebrick:

Alla deltagare/utställare får fri entré för sina familjer alla dagar. Meddela oss på plats, så skriver vi upp dom på Gästlistan.
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas pizza + dryck på inflyttningsdagen fredag kl.18.
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas lunch lördagen
Alla aktiva deltagare/utställare kommer erbjudas full access till VIP-loungen hela dagarna med kaffe & fika i lugnare miljö.
Utställare får utan kostnad delta på LEGO-Loppisen med ett bord - ni anmäler det i anmälningsformuläret
Klossfestivalen kommer att sälja Lego på plats och erbjuder utställare 25% rabatt
*NEW - Alla deltagare som har vill kan erhålla gratis boende på First Camp i delad stuga om 4 personer - anmäls direkt
*NEW - Alla deltagare som ställer ut får en goodie-bag med Lego värde 500kr i konsumentled

Deadline 21 oktober att anmäla sig själv
Deadline 21 oktober att anmäla sina byggen

Deltagaranmälan  https://forms.gle/rn2Pavk8h8CQ7iaG6

Utställningsformulär (Byggen MOCs)  https://forms.gle/DdY9c6Y4GAZLj9tS7

PARKERING
Det finns massor av gratis parkering runt Halmstad Arena

HITTA HIT
Adress: Växjövägen 11, 302 44 Halmstad

POSTER
Kommer bifogat en poster stående i JPG-format för er som efterfrågat som vill printa och sätta upp på arbetsplatser osv.
DEN KOMMER UNDER VECKAN
________________________________________________________________________________

Har ni frågor/funderingar så bara skriv i denna tråd. Eller maila till info@klossfestivalen.se

Har jag missat något? Bara återkom med frågor!  ;D

OBSERVERA! Denna tråd är levande och det kan tillkomma info och uppdateringar och ändringar

Ha en fortsatt underbar vecka!

Fredrik Novak
Projektledare
Klossfestivalen

fredrik@klossfestivalen.se
www.klossfestivalen.se

Ha en fortsatt fin vecka!

Fredrik Novak
Klossfestivalen

Emma

Region Mitten

Klossfestivalen

Imorgon blir det officiellt...  ;D

Tunnan

Denna spikar vi 😃

Jesperrydhog

Det låter lovande. jag är med på det. Halmstad ligger nära mig som då bor i Laholm. Bara en halv timme bort.

GustavF

Teabox

Jesperrydhog

Jag kommer vara med. Med några av mina modellbyggen.

MrLaago

Kul, detta skriver jag upp i kalendern! 

Klossfestivalen

Anmälningsdokument kommer upp under juli månad. Ska bli kul att komma till Halmstad!

Herr Syri

Legofigswap på Instagram
Figswap på bricklink

Jesperrydhog

Stork

Ja, denna ska jag försöka vara med på!
Brick After Brick: Back on Bricklink!

Klossfestivalen

Ping ping!

Nu är anmälan uppe för Halmstad.

Enda nya kring detta event mot annars är att de som vill får gratis boende i stugor på First Camp + att utställare får en goodiebag med Lego. Destination Halmstad är fantastiska på att ta emot oss, så vi också kan erbjuda er detta. Känns kul.

/Fredrik
Klossfestivalen

Bokeslundsparken

Riktigt trevligt! Både jag och Ville kommer!
In vino veritas.