Del av Legoland förstörd i brand

Startat av CopMike, 30 Maj 2024 kl. 06:57

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

:( otroligt tråkigt. Vissa delar av miniland har väl stått där sedan 70-talet?

Hoppas de kan återskapa allt igen
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

dalle

Citat från: o0ger skrivet 30 Maj 2024 kl. 07:01:( otroligt tråkigt. Vissa delar av miniland har väl stått där sedan 70-talet?

Det var tråkigt att höra. Ser dock ut som det är en viss begränsning av branden.
Får hoppas att ont för något gott med sig och det byggs upp något bättre med nya klossar.

MrUzagi

Tunnan

Lego tål mycket misshandel men eld där går gränsen tyvärr 💁🏼�♂️

Memmla

mechamike

Var det inte precis där som en AFOL fick ställa dit en egentillverkad bil på ett EB event med deras tillåtelse ?
?

andli

Citat från: o0ger skrivet 30 Maj 2024 kl. 07:01:( otroligt tråkigt. Vissa delar av miniland har väl stått där sedan 70-talet?

Det har väl bara sett lika dant ut sen 70 talet, modellerna i sig är väl ombyggda efterhand som UV ljuset bryter ner bitarna? Så det borde väl finnas lite ritningar att bygga upp allt efter igen? Eller tog de in de gamla byggnaderna och använde det som förlaga tro när det var dags för nya?
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

BrickMe

Så trist men som jag tänker så går det att pressa fram nya färgstarka bitar och bygga om på nytt (eller bygga helt annat).
Personligen så tycker jag att det blir roligare för besökare som (jag som återkommit dit ett antal gånger sedan barnsben) och sett plasten blivit blekare med åren...

Lähnn

Ajdå. Vi ska dit för första gången i nästa vecka  :(
Kan kanske återkomma med en rapport över hur det ser ut...

Anders67

Citat🔥
"We are building something up again, but the question is what and when. Right now it is being cleaned up, and then we will start looking at what needs to happen in the area in the long run, when we now have to start relatively from scratch with the area." – Spokesperson Kasper Tangsig

Vi borde väl erbjuda oss att hjälpa till att bygga upp det åt dem, vem vill inte spendera en vecka i billund nu i sommar och bygga med LEGO 😜
Deltar i CB Blue Harvest och CB Castonien

CopMike

Gideon

Citat från: Anders67 skrivet 30 Maj 2024 kl. 20:12Vi borde väl erbjuda oss att hjälpa till att bygga upp det åt dem, vem vill inte spendera en vecka i billund nu i sommar och bygga med LEGO 😜
Allt för att få en ursäkt att hänga i Legolands workshop...? 😎
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

MrUzagi

Citat från: Anders67 skrivet 30 Maj 2024 kl. 20:12Vi borde väl erbjuda oss att hjälpa till att bygga upp det åt dem, vem vill inte spendera en vecka i billund nu i sommar och bygga med LEGO 😜

Jag är på isf. ;D

Magnusengstrom

Citat från: andli skrivet 30 Maj 2024 kl. 14:12Det har väl bara sett lika dant ut sen 70 talet, modellerna i sig är väl ombyggda efterhand som UV ljuset bryter ner bitarna? Så det borde väl finnas lite ritningar att bygga upp allt efter igen? Eller tog de in de gamla byggnaderna och använde det som förlaga tro när det var dags för nya?
Målar de inte med uv blockande färg.
Såg någon video om det.