Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] [WIP] Ett hjärta

Startat av mrlind, 02 November 2023 kl. 20:02

Föregående ämne - Nästa ämne

mrlind

En ängel och ett hjärta. Jag har en idé att göra tre byggen som hör ihop. Först ut är ängeln som håller i ett hjärta. Tänkte den passar att publicera med tanke på att det är allhelgonahelgen, trots att de andra byggena inte är klara. Till de övriga två byggena finns det bara idéskisser än så länge. Men tanken är att det ska bli en trilogi innan det är helt färdigt. Och jag hinner säkert bygga om ängeln ett par gånger på vägen.
IMG_4730.jpeg

IMG_4728.jpeg

IMG_4723.jpeg
Have a great build day!
Instagram Flickr

BlueBuilder

Snyggt klossat Mattias! Stämningsfull och bra poserad! 

danielbrrssn

Joyride

Fantastiskt fin och stämningsfull! Liknar en liten skulptur som min fru har hemma. 
Instagram: joyride_bricks

mrlind

Citat från: Joyride skrivet 09 November 2023 kl. 08:59Fantastiskt fin och stämningsfull! Liknar en liten skulptur som min fru har hemma.

Tack Joyride. Idén på formen på ängel kommer från Willow tree änglar. Enkla stiliserade skulpturer som utstrålar lugn. Något som kan behövas idag.
Have a great build day!
Instagram Flickr

Joyride

Citat från: mrlind skrivet 11 November 2023 kl. 07:35Tack Joyride. Idén på formen på ängel kommer från Willow tree änglar. Enkla stiliserade skulpturer som utstrålar lugn. Något som kan behövas idag.

Exakt så var det. Och jag håller med 100%. 
Instagram: joyride_bricks

Jesperrydhog

Jag gillar ängeln.  Det är snart advent och Jul tid m.m.

Daylight

mrlind

Bygge nummer två i trilogin.
Att hålla ett hjärta i sin hand.

IMG_4880.jpeg

IMG_4881.jpeg

IMG_4885.jpeg
Have a great build day!
Instagram Flickr

Godtfred

Snygg hand, ser att den inte var så enkel att få till.

BlueBuilder

Riktigt snyggt! Jag har haft en liknande idé men med betydligt mycket mer blod inblandat...

mrlind

Citat från: Godtfred skrivet 07 December 2023 kl. 21:11Snygg hand, ser att den inte var så enkel att få till.
Tack Godtfred.
Have a great build day!
Instagram Flickr

mrlind

Citat från: BlueBuilder skrivet 09 December 2023 kl. 21:43Riktigt snyggt! Jag har haft en liknande idé men med betydligt mycket mer blod inblandat...
Jag har haft ytterligare ett idé med ett hjärta som är ituriven i två delar. Ett mer mörkt bygge. Håller på att skissa på det. Få se om jag kan bygga det någon gång då det suger en del kraft ut ur mig.
Have a great build day!
Instagram Flickr

Byggare M

Jättefin ängel men framförallt diggar jag handen och hjärtat. Hade själv en tanke för några år sedan att bygga samma sak i samband med att jag släppte en skiva där tanken var att alla singlar skulle ha omslag med legomotiv. Så blev det aldrig men ditt bygge hade verkligen passat till min låt "Handen på hjärtat":
https://open.spotify.com/track/289OUulrlNnkMQITUEmcix?si=OLUAuARPSZGQxFPrpdEL1Q

mrlind

Citat från: Byggare M skrivet 10 December 2023 kl. 08:50Jättefin ängel men framförallt diggar jag handen och hjärtat. Hade själv en tanke för några år sedan att bygga samma sak i samband med att jag släppte en skiva där tanken var att alla singlar skulle ha omslag med legomotiv. Så blev det aldrig men ditt bygge hade verkligen passat till min låt "Handen på hjärtat":

Tack Byggare M. LEGO är att skapa men också terapi för mig då min far gick bort för en tid sedan.

Insiktsfull text "Handen på hjärtat ". Livet är nu och de ord vi säger påverkar och berör.
Have a great build day!
Instagram Flickr