Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Svärdsamling

Startat av Peter.Rohr, 20 Maj 2023 kl. 19:58

Föregående ämne - Nästa ämne

Peter.Rohr

Har verkligen snöat in på svärd och nu skapat en till katana i gul stil, samt byggt ett mer ordentligt ställ till alla svärd  :)
Instagram: rohr_bricks

mrlind

Makalösa och vackra!
All respekt till svärdsmästaren.
Have a great build day!
Instagram Flickr

Classus

Mycket fina byggen! De fick mig att reflektera över "när LEGO faktiskt är det billigare alternativet" som hobby. :)

Peter.Rohr

Tack så mycket för de fina kommentarerna :)

MrUzagi

Så snyggt.

Efter att ha sett dessa så blev jag sugen på att försöka på något jag funderat på länge. Att göra Frostmourne från World of Warcraft. Men något jag haft problem med är att få något så långt och förhållandevis platt stabilt nog så det inte böjer sig under sin egen tyngd.

Några tips man kan tänka på?

Peter.Rohr

Citat från: MrUzagi skrivet 21 Maj 2023 kl. 11:56Så snyggt.

Efter att ha sett dessa så blev jag sugen på att försöka på något jag funderat på länge. Att göra Frostmourne från World of Warcraft. Men något jag haft problem med är att få något så långt och förhållandevis platt stabilt nog så det inte böjer sig under sin egen tyngd.

Några tips man kan tänka på?

Kärnan i mina svärd är denna bit: https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=67329&C=11#T=S&C=11&O={%22color%22:%2211%22,%22iconly%22:0} som jag sätter om vartannat och fäster ihop med 1x8 plates/tiles på den "breda sidan" (på kortsidan får man ju studs hela vägen så där kan man använda lite allt möjligt i plate och tile väg) - blir hyfsat stabilt ändå  :)

MrUzagi

Citat från: Peter.Rohr skrivet 21 Maj 2023 kl. 18:30Kärnan i mina svärd är denna bit: https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=67329&C=11#T=S&C=11&O={%22color%22:%2211%22,%22iconly%22:0} som jag sätter om vartannat och fäster ihop med 1x8 plates/tiles på den "breda sidan" (på kortsidan får man ju studs hela vägen så där kan man använda lite allt möjligt i plate och tile väg) - blir hyfsat stabilt ändå  :)
Tack för tips. Det måste jag testa. :)

ColA

Daylight

snyggt klossat Peter :)

-DoNe-

Verkligen imponerande. Man får ta en extra titt för att se att de faktiskt är byggda av Lego!

darthemil83

Ytterligare ett bevis på att det går att bygga i princip allt i Lego . Väldigt fint Peter 🫡🎖