[MOC] Hantverkskvarter i Cedrica

Startat av mrlind, 18 Maj 2023 kl. 21:02

Föregående ämne - Nästa ämne

mrlind

Ett kvarter i staden Cedrica. Hantverkare från olika landsändar har flyttat in i stadens utkast där de försörjer sig på sina hantverk.

Have a great build day!
Instagram Flickr

dalle

Grattis till silvret i Guilds of Historica tävlingen! Bra jobbat

Gideon

Riktigt mycket detaljer på en så pass begränsad yta! Jag gillar också hur bygget känns mer autentiskt medeltida stad när till och med kanalen inte ligger i rutnätet 👍

Grattis till att den fina placeringen! Inte illa att få en så här fin motivering av Lego-designern Rolli (som bland annat ligger bakom Ninjago city gardens, och som många nog träffade i Halmstad "häromåret")

CitatMrLind's entry won me over with the totally unique arrangement of buildings around the canal. It creates a challenge for presentation - the loving interiors more than make up for that though!
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

mrlind

Citat från: dalle skrivet 19 Maj 2023 kl. 07:32Grattis till silvret i Guilds of Historica tävlingen! Bra jobbat
Tack dalle. Är riktigt glad för 2:a platsen.

Citat från: Gideon skrivet 19 Maj 2023 kl. 12:12Riktigt mycket detaljer på en så pass begränsad yta! Jag gillar också hur bygget känns mer autentiskt medeltida stad när till och med kanalen inte ligger i rutnätet 👍

Grattis till att den fina placeringen! Inte illa att få en så här fin motivering av Lego-designern Rolli (som bland annat ligger bakom Ninjago city gardens, och som många nog träffade i Halmstad "häromåret")

Tack Gideon. GoH har en inkluderande miljö som har gett mig möjlighet att växa som byggare. Och så roligt att de fick en LEGO-designer att vara domare i tävlingen.
Have a great build day!
Instagram Flickr

mrlind

Och några interiörbilder

Have a great build day!
Instagram Flickr

Gideon

Citat från: mrlind skrivet 19 Maj 2023 kl. 19:57GoH har en inkluderande miljö som har gett mig möjlighet att växa som byggare. Och så roligt att de fick en LEGO-designer att vara domare i tävlingen.
Verkligen! Det är många byggare som gått från nybörjare till världsklass under sina år i GoH  :)
Rolli är en gammal guildie (Avalonia) långt innan han började jobba i Billund  8)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Bokeslundsparken

Grattis! Väldigt snyggt och varierat inom den begränsade ytan.
In vino veritas.

swemixon

Riktigt snyggt bygge! Bra gjort att få till så mycket detaljer och en intressant layout med tanke på ytan du hade att jobba med. När du sen visar upp interiörbilderna tappar jag hakan. Ännu mer detaljrikt på verkligt begränsad yta!
Hatten av! Imponerande!!

magnuzobricks

Fantastiskt snyggt, vilket mysigt kvarter! Vacker variation på tak och vilken fin liten bro. Grattis! 

mrlind

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 19 Maj 2023 kl. 21:29Grattis! Väldigt snyggt och varierat inom den begränsade ytan.
Tack, det var det som var det roliga. Att skapa inom ett begränsat område.
Citat från: swemixon skrivet 20 Maj 2023 kl. 06:25Riktigt snyggt bygge! Bra gjort att få till så mycket detaljer och en intressant layout med tanke på ytan du hade att jobba med.
Tack. Att göra en sned kanal var kul. Men det gav kubik med jobb att få husen att följa kanalen med samma vinklar. Skojigt men extremt tidsödande.
Citat från: magnuzobricks skrivet 20 Maj 2023 kl. 07:35Fantastiskt snyggt, vilket mysigt kvarter! Vacker variation på tak och vilken fin liten bro. Grattis!
Tack. Taket på brödbutiker är Technic Axle som ligger lutade mot bakre väggen.
Citat från: Jemanuelson skrivet 20 Maj 2023 kl. 16:13Supercharmigt bygge! I like!
Och jag hade superkul när jag byggde!
Have a great build day!
Instagram Flickr

Myko

Snyggt! Jättekul med de små scenerna i interiören!

danielbrrssn

Supersnyggt!
Väldigt roligt att titta på. 

Anders67

Mycket fint bygge med härliga detaljer! Gillar de där trånga gränderna!

Chriss77Mstad

Riktigt fint bygge, många detaljer på liten yta.
Christian Friberg Särdqvist
Chriss77Mstad
Life In The Wild West 2.x