Huvudbrandstation LEGO-city 1980-tal

Startat av shutter, 06 Mars 2011 kl. 14:13

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

Mitt førsta och størsta LEGO-intresse ær brandbilar.

Infør min senaste utstællning byggde jag ihopa denna huvudbrandstation så som det kan se ut på riktigt.
Grunden ær 2 st nr 6382 från 1983 byggda før att behålla den rena stilen från originalet.

Styrkan ær extra utrustad med snorkelbil nr 6690 från 1980.

Stationen har en "vit" avdelning med "Rødakorsbil" nr 6629 från 1981 och ambulans nr 6688 från 1985.

Stationen har två expeditioner på bottenplan med separata ingångar. En før ræddningsstjænst, "rød sida" och en før ambulansen.

http://www.brickshelf.com/gallery/shutter/city/_dsc4883.jpg
Inredningsbild jourrum, med plats før flera, på lænk før den intresserade.

Publicerad från norsk dator, dærav de "rare" bokstaverna.

Nextuz

Fiiint =) det där gillas =)
Älskar de klassiska =)

Merkurius

Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Record

Snyggt!!
Nu fick jag något att fundera på, skall någ bli nått åt det hållet av mitt gammla lego.. ;D
Friskt satsat, hälften vunnet..

NielsG

Citat från: shutter skrivet 06 Mars 2011 kl. 14:13
Publicerad från norsk dator, dærav de "rare" bokstaverna.

jaaaa - vist er dom snygga!!!  :)

vældig fin brandstation forøvrigt

de Gothia

Carl T

När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Myko

Det här var riktigt fint, det ser precis ut som ett set från 80-talet, fast lite fler bitar än de som såldes då. Bra gjort!

Teabox

Snyggt. Håller med ovanstående kommentarer :)

Ras 74

Riktigt coolt byggt! Har själv alla de seten du inkluderat i ditt bygge. Fast jag hade inte 2
brandstationer. Men jag byggde alltid om min så dne kunde ha 3 bilar i garaget med.

Nostalgi faktorn är riktigt hög!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

AndersI

Snyggt bygge! Fast den här typen av LEGO är den som lämnar mig mestadels oberörd - jag hade min barndom (betydligt?) tidigare, och när andra LEGO-vågen kom med de egna barnen så var det redan 90-tal.

Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

mechamike

Citat från: AndersI skrivet 07 Mars 2011 kl. 12:45
Snyggt bygge! Fast den här typen av LEGO är den som lämnar mig mestadels oberörd - jag hade min barndom (betydligt?) tidigare, och när andra LEGO-vågen kom med de egna barnen så var det redan 90-tal.

Sedär AndersI  en liten bild som kan få dig tillbaka till din barndoms "Lego".  ;)

Ontopic: Snyggt bygge, Men den saknar den obligatoriska flaggstången.
mmm.. Insåg just nu att jag  har doktorns bil någonstans i gömmorna..  :)
?

Silence101

Citat från: mechamike skrivet 07 Mars 2011 kl. 13:03

Sedär AndersI  en liten bild som kan få dig tillbaka till din barndoms "Lego".  ;)

mmm.. Insåg just nu att jag  har doktorns bil någonstans i gömmorna..  :)

HAHAHAHA
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

AndersI

Citat från: mechamike skrivet 07 Mars 2011 kl. 13:03Sedär AndersI  en liten bild som kan få dig tillbaka till din barndoms "Lego".  ;)

Nja, nu tar du väl i ändå :-) Snarare så här (1961):

Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Jesperallen

Citat från: Silence101 skrivet 07 Mars 2011 kl. 13:04
Citat från: mechamike skrivet 07 Mars 2011 kl. 13:03

Sedär AndersI  en liten bild som kan få dig tillbaka till din barndoms "Lego".  ;)

mmm.. Insåg just nu att jag  har doktorns bil någonstans i gömmorna..  :)

Strålande! Tack för skrattet!

Älskade den där brandtationen när jag var liten och det gör jag fortfarande. Härligt med nostalgikickar!