Dela på turntable

Startat av swemixon, 15 April 2023 kl. 20:43

Föregående ämne - Nästa ämne

swemixon

Är det någon som har ett bra tips hur jag kan få loss 3679 från 3680?

janhansson

Prova att trycka på mitten av undersidan där bitarna sitter ihop med en bar av något slag. Jag provade den "ospetsiga" änden av ett legospjut, och det funkade. Jag fick trycka ganska hårt dock, så kanske inte bör göras för ofta.

swemixon

Citat från: janhansson skrivet 15 April 2023 kl. 22:11Prova att trycka på mitten av undersidan där bitarna sitter ihop med en bar av något slag. Jag provade den "ospetsiga" änden av ett legospjut, och det funkade. Jag fick trycka ganska hårt dock, så kanske inte bör göras för ofta.

Detta har jag testat men jag har förmodligen inte vågat trycka hårt nog. Bitarna sitter onekligen ihop riktigt hårt.

Eriol

Om det är svarta underdelar du vill få loss innan utställningen i Örebro så har jag fyra stycken lösa såna i reserv som jag kan ta med dit...  ;D  

swemixon

Citat från: Eriol skrivet 16 April 2023 kl. 19:56Om det är svarta underdelar du vill få loss innan utställningen i Örebro så har jag fyra stycken lösa såna i reserv som jag kan ta med dit...  ;D 
Huvudet på spiken @Eriol 😀
Men, @janhansson hade rätt. Det gällde bara att trycka tillräckligt hårt för att den skulle lossa och det vågade jag göra med en bar i grönt isf reddish brown...

o0ger

Så här gör man
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!