Bit för bit - Svenska AFOL-podden

Startat av Skafte, 24 Mars 2023 kl. 22:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Apeltomten

Kul! Hade ingen aning om att det fanns, blir bra avbrott från allt trucrime som annars rullar när jag diskar. Men det verkar börja på nr21? Vart hittar jag nr1-20?

Godtfred

o0ger

Citat från: Apeltomten skrivet 18 September 2026 kl. 00:05Kul! Hade ingen aning om att det fanns, blir bra avbrott från allt trucrime som annars rullar när jag diskar. Men det verkar börja på nr21? Vart hittar jag nr1-20?
Detta är en mysterium som inte har sett sin lösning på flera år.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

MrUzagi

Citat från: Apeltomten skrivet 18 September 2026 kl. 00:05Kul! Hade ingen aning om att det fanns, blir bra avbrott från allt trucrime som annars rullar när jag diskar. Men det verkar börja på nr21? Vart hittar jag nr1-20?
Scrolla upp en liten bit från botten på sidan så börjar avsnitt ett där. De första avsnitten verkar inte ha en egen sida, utan finns bara på podd-sidan.

Apeltomten

Citat från: MrUzagi skrivet 18 September 2026 kl. 10:50Scrolla upp en liten bit från botten på sidan så börjar avsnitt ett där. De första avsnitten verkar inte ha en egen sida, utan finns bara på podd-sidan.
Ah tack, ja jag skrollade längst ned för trodde älsta låg längst ned, tänkte inte på kolla högre upp. 

Skafte

Det är lite prime content som det kanske heter nu för tiden, man måste fråga för att hitta. (Eller så jobbar vi mer på att producera nya avsnitt...)

Skafte

Ni-na-ni-na-ni-na-naa...

*Boing* - Dagens boktips!

Innan sommaren delade jag ut läxa till mina närmaste medarbetare, att läsa varsin bok med Legoanknytning. I veckans avsnitt redovisas detta utförligt och kanske lite utanför ramarna...

Böckerna som lästes är:

@krakfot
Lego Star Wars - The Force of Creativity

@Alma
Lego a Love Story

@eMpTyW
The Secret Life of Lego Bricks

@Skafte
Ett liv med Lego

Men vi pratar om massor av andra böcker också, som vi råkade ha på bordet!

Skafte

Vet ni på rak arm vilka Legoset som är

* Längst
* Tyngst
* Högst
* Dyrast
* Har flest bitar
* Har tyngst instruktion

I veckans avsnitt försöker jag sätta @eMpTyW på pottkanten, men han klarar sig (spoiler) ganska bra.

Han har gjort ett fynd, vi är lite avis på alla Skærbæk-resenärer, massa nya set och bitar släpps idag, men framför allt pratar vi om två feta set jag byggt i sommar: Minas Tirith och Death Star.

andreaseldh

Gissar på Eiffeltornet och CB Vasaloppet i två av kategorierna ;)