Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Forbidden Island

Startat av Tufs, 27 Februari 2011 kl. 14:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Tufs

Igår byggde jag ihop 6270 - Forbidden Island. Och jag kände rätt snart att jag ville modda den lite..
Och så här blev det!

Hoppas ni tyckte om den.

micke

Gillar det du fått till, se mkt bra ut
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

de Gothia

riktigt snygg! den ser verkligen härligt överväxt ut! gillar att man fortf ser att det är det gamla setet som är grunden till de hela!

Teabox

Jag tycker verkligen du lyckats göra den snyggare. Mer grönska och mer rörelse i verket.

Bambuskott

Tummen upp för bilderna!

Gillar kreativiteten, men tycker personligen att du tar i överkant. Piratön ska vara "luftig" i mitt tycke och halva tjusningen är ju strandkanten. :)

En modell som funkar att fläska på är däremot 6273 - Piraternas näste (Rock Island Refuge). Där är det bara att kötta! :D
Best set ever: 6074

Silence101

Snyggt bygge. Inget fel på kreativiteten ser jag.
Jag fick leta upp en bild på originalet och jämföra.Gillar dina egna lösningar för att förändra originalet. Mer såna här byggen.
Jag är avundsjuk på er som kan improvisera fram egna versioner.
Vet inte vart min kreativitet tagit vägen.   :(
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Tufs

Citat från: Bambuskott skrivet 28 Februari 2011 kl. 05:56
Tummen upp för bilderna!

Gillar kreativiteten, men tycker personligen att du tar i överkant. Piratön ska vara "luftig" i mitt tycke och halva tjusningen är ju strandkanten. :)

En modell som funkar att fläska på är däremot 6273 - Piraternas näste (Rock Island Refuge). Där är det bara att kötta! :D

Jo, vill bygga den också. Jag har lite delar av den som jag fått via en kompis sen 10-15 år tillbaka. Men det är knappast komplett. Jag har den upphöjda basplattan, men den är skadad.. det ser ut som att den stått för nära ett ljus eller något.. =/ Den har vart så så länge jag minns. Men jag har en annan kompis som har setet.. jag är lite sugen på att försöka köpa det av honom. Jag är ganska säker på att det är komplett.
Har fått lite lust att skapa någon större Pirate miljö. Men nackdelen är platsbrist.  :D

Sen så har jag många av dessa bitar.

x 3 + en med stenar runt fönstret.
x ~14
x 6

Då inte inräknat dem som är med i Forbidden Island.
Det känns lite som att jag har 6085 Black Monarch's Castle, men den innehåller bara 9 svarta 'hörn'. Och 6273 Rock Island Refuge innehåller bara 2. Så då blir det 3 kvar.

Vilket/vilka set kan det röra sig om?

Myko

De gamla Forestmen-setten hade en hel del svarta hörnväggar. Även Blacktron I använde hörnväggar, men jag minns inte om det fanns några utan Blacktron-symbolen.

Tufs

Citat från: Myko skrivet 28 Februari 2011 kl. 11:20
De gamla Forestmen-setten hade en hel del svarta hörnväggar. Även Blacktron I använde hörnväggar, men jag minns inte om det fanns några utan Blacktron-symbolen.

Ja, juste! Det har dem ju! Tack!  :D

Silence101

http://www.peeron.com/inv/parts/2345

Här ser du vilka set som har dessa bitarna

Precis som Myko precis nämnde så är det troligast att det är dem
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

shutter

Ser mycket bra ut. kul ide.

ZilionZ

Tjusigt bygge. Jag gillar att det finns mycket skrymslen och vrår, det känns spännande och hemligt. Tack för inspirationen.

Tufs

Tack för alla fina kommentarer och kritik.  :-*

Jag måste nog scrappa den för bitar snart, sorgligt nog.  :-\

Gory-Glory

Hej

Riktigt coolt att du har moddat och byggt ut 6270 Forbidden Island

Jag har ett set på ingång från Tradera som ska bli riktigt kul att bygga, min älsta bror hade setet när tiden begav sig år 1989

Jag minns att man kallade setet för Fängelseön

Jäklar vilken dump av tråden som jag gjorde 8)

CopMike

Citat från: Gory-Glory skrivet 05 Augusti 2025 kl. 12:45......

Jäklar vilken dump av tråden som jag gjorde 8)
Bump kanske ;)?