SBC februari - Lägg på en rem!

Startat av Godtfred, 06 Februari 2023 kl. 23:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

SBC, 73:e utmaningen

Månadens bit är 67196/66821, Bracelet with 1-2 x 14 Studs and 5 Holes.

SBCfeb23.jpg

Finns i massor av färger och det är OK med båda varianterna av bredd. Ser så mycket fram emot vad de här kan användas till! Inte bara armband hopps jag...

Regler:
Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
Bilderna ska postas innan midnatt den 28/2.
Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala. Vid oavgjort mellan två fysiska (eller två digitala) bidrag avgör förra månadens vinnare.
Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång.

Vinnaren får outsäglig ära och får också bestämma nästa månads bit.

GrannyBricks

Detta ser jag fram mot...att få massa inspiration av er,, Sitter med en hel hög av dessa som jag försökt byta bort utan att lyckas hahaha
Mer LEGO åt folket!

iConloc

Nu ska vi se vad för kul man kan hitta på då ;D

byStfn

Bara för att ha de ur vägen i mitt kreativa sinne så blev det två klockor.

SBC_02-2023_analog.jpg
SBC_02-2023_digital.jpg

MrUzagi

Citat från: byStfn skrivet 09 Februari 2023 kl. 10:05Bara för att ha de ur vägen i mitt kreativa sinne så blev det två klockor.
Äsch då. Jag behöver typ ett och ett halvt band för att nå runt min handled. Lite avis nu faktiskt.

embe

Lacerta Armilla,

Eller som vi säger på svenska Armbandsödla,

IMG_0522.jpg

andreaseldh

Då varken jag själv eller Stud-io har bitarna, tvingas jag göra denna armbandsattrapp! Och nej, den har inte visats förut. Till att börja med är alla färger annorlunda.
SBC_2023feb.png

janho

Slaget vid bron. Två stycken 1x14 armband används under bron...

Battle at the bridge

Skafte

iConloc

Jag har gjort en garageport med två armband.