Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Arkbri Goatherder

Startat av Tornet, 28 December 2022 kl. 00:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Tornet

Min julklapp till Gideon vid årets julklappsbyte. Jag ville få ihop något som knyter an till hans gedigna Guilds of Historica-byggen, och hittade en fin liten scen där mat delas ut till fattiga getvallare (som råkar vara orcher). Det bygget finns här. Eftersom detta med utdelande av gåvor passade bra i sammanhanget så valde jag att inspireras av det bygget.

Det fick bli en Brickhead av herden och en nästintill helt skamlös stöld av geten från  (men med viss modifiering för att bättre likna originalet).
Detta var premiär för mig att bygga något lite mer ordentligt digitalt. Medförde en del intressanta bitval när man glatt kör på utan att fundera på vad man kastar in i modellen... 35463 i Dark Orange samt 92946eller 3069b i Olive Green finns ju inte överflöd av på BL, t ex.
Det ska jag försöka lära mig något av inför framtiden. Tveksamt om det lyckas.

Fick försöka lära mig instruktionsmakande och rendering på vägen också. Finns säkert mycket att förbättra även där.

ArkbriOrc.png

Gideon

Bästa julklappen! 🥰🎄

Eftersom jag lagt en hel del tid det senaste året på att göra instruktioner till modeller på jobbet så vet jag hur mycket jobb som kan ligga bakom 🙃

961269B2-E9EC-49A6-9D08-879671627BDA.jpeg

F02629CC-F065-456A-9FB2-2F84D4CA01E5.jpeg
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

CopMike

Vackert bygge och respektfull insats Tornet :D !