ÅTERKOMMER MED NYTT DATUM - Utställning Hindås

Startat av Sebastian88, 16 December 2022 kl. 10:30

Föregående ämne - Nästa ämne

Sebastian88

UPPDATERING 2: Då detta verkar krocka med event i Malmö och det blir svårt att locka utställare så skjuter vi detta på framtiden. Jag kollar nytt datum och återkommer!

UPPDATERING: PRELIMINÄRBOKAT LOKAL (HINDÅS STATION) 18-19 FEBRUARI - KÄNNER DU FÖR ATT STÄLLA UT SÅ HOJTA TILL!

Skulle det finnas intresse att ha en utställning i Hindås över en helg i Februari 2023? Jag skulle kunna fixa detta om intresse finns för en trevlig tillställning som troligtvis skulle bli poppis här i byn. Men för att det skall bli realitet behöver vi ju ett antal utställare. Sen finns det ett konstgalleri här som skulle vara intresserade av att ha ett gäng byggen stående i en månad. Konstgalleriet är även samma som handhar den tilltänkta lokalen.

Tveka inte på att hojta till om intresse finns så fixar jag ihop detta! Så här ser förövrigt den tilltänkta lokalen för tillställningen ut gjord i Lego (bild nedan). Bara den gör det nästan värt ett besök kan jag lova.

Pendeltåg från GBG stannar precis framför byggnaden och om det skulle vara så, så ligger Landvetter Flygplats ca. 10 min bort. Hindås ligger med andra ord på kort avstånd från GBG och Borås, vilket skulle kunna locka till rikligt av besökare om man når ut på ett bra sätt. Första gången med kort varsel kanske blir i lite mindre skala för att växa framöver.

Självklart finns möjlighet att påverka eventuellt program osv. för den som vill. Försäljning, loppis osv kommer också att tillåtas om någon känner för det.

Som sagt om intresse finns så testar vi och ser! Om inte annat så blir de en trevlig helg för de som kommer dit :)

Hemsida och annat skulle kunna vara uppe i nästa vecka! 

Instagram: brixbybastian

Sebastian88

Förslag på saker som kan vara med på utställningen:
  • Utställning av byggen
  • Försäljning
  • Omröstning av byggtävling, tema/kriterier meddelas någon vecka i förväg och de som vill får ta med sig det bygget dit och ställa ut. Besökare röstar och så koras vinnaren. 
  • Intervjuer med diverse personer om deras intresse för Lego
  • Någon form av tävling för besökarna
  • Workshop/byggtips/föreläsning
  • Liveuppträdande musik? Inte så relaterat till Lego men kan vara trevligt ändå

Allt som skrivs är genomförbart och kan spikas om intresse för utställning finns. 
Ett första förslag på datum är 25-26 Feb 2023, men skall dubbelkolla med tillgänglighet av lokal.

Var inte blyga nu! Tyck till och om det är någon som har något som de skulle vilja förmedla besökarna i workshop/byggtips/föreläsning så skulle det vara underbart. Inget är oviktigt eller ointressant när det gäller Lego 

Sebastian88

Lista på intresserade utställare/övrigt:
Sebastian88 - utställare/allt i allo
Leonard - utställare/försäljning
Bricko - utställare
Jimmy - utställare ?
KlasAlm - utställare
Pär E - utställare/försäljning

Listan blir förhoppningsvis längre inom kort - låt oss hoppas på 20 utställare innan helgen är över och vi sätter bollen i rullning (gbc-referens) =)

Wolcker

Skulle gärna komma men det är sportlovsveckan och har tyvärr en annan utställning i Helsingborg då =/
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Sebastian88

Citat från: Wolcker skrivet 16 December 2022 kl. 12:38Skulle gärna komma men det är sportlovsveckan och har tyvärr en annan utställning i Helsingborg då =/
Ah men då kanske jag ska ta helgen innan, är ju absolut inte tanken att det skall konkurrera med datum för andra utställningar :)

Ozp

18-19 februari är det nog också en utställning.

Wolcker

jo är nog utställning för mig de 9 dagarna runt sportlovet.

Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Jimmy

Ska kolla detta datum , i så fall om intresse finns för en utställning av lego stad 1978-1997 

Sebastian88

Citat från: Jimmy skrivet 16 December 2022 kl. 13:43Ska kolla detta datum , i så fall om intresse finns för en utställning av lego stad 1978-1997
Låter toppen :)

Sebastian88

Nu är lokalen preliminärt bokad för att ha evenemang 18-19 Februari 2023. Lokalen är grym och innehåller alla element för att få till ett bra arrangemang. 

Sebastian88

Då detta verkar krocka med event i Malmö och det blir svårt att locka utställare så skjuter vi detta på framtiden. Jag kollar nytt datum och återkommer!

Bricko

18-19 februari ska jag till Klossfestivalen i Malmö så kan ej tyvärr. Blir det en annan helg så kommer jag gärna 

Jimmy

Citat från: Sebastian88 skrivet 03 Januari 2023 kl. 11:15Då detta verkar krocka med event i Malmö och det blir svårt att locka utställare så skjuter vi detta på framtiden. Jag kollar nytt datum och återkommer!
Hör av dig bara