Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2023

Startat av Corpset, 03 December 2022 kl. 17:20

Föregående ämne - Nästa ämne

robinnilsson403

[.....]
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

cyberwilma

Citat från: Magnus den store skrivet 21 Juni 2023 kl. 17:55Tegelstensbitarna, 98283 & 15533, kommer i sandblått!

/../

Är skottgluggarna en ny bit eller bara en printad Tile 1x3?
Och light nougat.

Toppbiten på pelarna vid ingången ser ut att kunna vara 2*2*1 quadruple, eller vad den kan tänkas heta.

Skottgluggarna tycker jag ser ut som printade bitar.
Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

o0ger

En 2x2 tile med en stud i ena hörnet och uppsvängt motsatt hörn?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Skafte

Jag skulle ge en relativt sällsynt 3001:a för att få 15068 i en hörnvariant istället...

Gideon

Citat från: o0ger skrivet 26 Juni 2023 kl. 09:56En 2x2 tile med en stud i ena hörnet och uppsvängt motsatt hörn?
Ser genast intressanta möjligheter att bygga skadade tile-ytor ;)
Hoppas den kommer i lite fler färger bara.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Cleefuzz

Citat från: Gideon skrivet 26 Juni 2023 kl. 15:23Ser genast intressanta möjligheter att bygga skadade tile-ytor ;)
Hoppas den kommer i lite fler färger bara.
Tror den är med i Tranquil garden i Reddish Brown åtminstone, men kan vara en sådan bit som Lego aktivt försöker introducera i lite fler färger.

CopMike

Magnus den store

Citat från: Skafte skrivet 26 Juni 2023 kl. 10:50Jag skulle ge en relativt sällsynt 3001:a för att få 15068 i en hörnvariant istället...

Jag gav en relativt sällsynt 3001:a för att få 3685 i Dark Tan. Varsågoda! Försökte förhandla mig till ett innerhörn också men det gick inge bra.

3685.jpg
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Magnus den store

En båge, i kommande Corvetten, som jag inte känner igen.

båge.jpg

andreaseldh

Citat från: Magnus den store skrivet 30 Juni 2023 kl. 21:56En båge, i kommande Corvetten, som jag inte känner igen.

Den nedre ser ut att vara 70681, men den övre verkar ny!

Magnus den store

Citat från: andreaseldh skrivet 30 Juni 2023 kl. 22:58Den nedre ser ut att vara 70681, men den övre verkar ny!

Jo, den övre borde få namnet Arch 1x5x2 hos BL.

Larry Lars

"Pagoda Plate" verkar ju toppen. Visst har jag också en fantasi-kö med rimliga bitar jag väntar på, men personligen tycker jag det är roligare med överraskningar som denna. Den ger liksom inspirationen en knuff i en ny riktning.

Biten har dessutom en ovanligt snygg och väldesignad "undersida", vilket kommer göra den rolig att experimentera med.

Artikel hos New Elementary
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

o0ger

Vad tror ni om den här då? Visst måste det vara en ny slope?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Magnus den store

Citat från: o0ger skrivet 01 Augusti 2023 kl. 03:38Vad tror ni om den här då? Visst måste det vara en ny slope?

Jo, med samma lutning som befintliga rampen.

Larry Lars

Citat från: o0ger skrivet 01 Augusti 2023 kl. 03:38Vad tror ni om den här då? Visst måste det vara en ny slope?
Ser onekligen ut så. Slope 6x1, en brick hög, men med en annan "cut out" än 4515

Intressant när det gäller slopes är ju även vad det är för yta på den sluttande delen.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!