SBC december 2022 - Erling!

Startat av Skafte, 09 December 2022 kl. 13:09

Föregående ämne - Nästa ämne

Skafte

SBC LXXI

Månadens bit är 4070 Brick, Modified 1 x 1 with Headlight eller ERLING som vi kallar den efter designern Erling Dideriksen som på sent 70-tal i och med detta lade grunden för det vi idag känner som SNOT-bygge.

Biten har följt med i totalt 2340 set i 32 olika färger (se bild!) enligt Bricklink och hör väl till många AFOLs favoritbitar. Låt fantasin flöda!

Regler:
Bygg vad som helst i valfri storlek, innehållande minst en (men gärna flera) av månadens bit.
Biten får gärna ha en framträdande roll i bygget, men det är inget krav.
Bygget ska vara nytt eller ej tidigare visat på Swebrick, Flickr, Facebook, Instagram eller andra delar av internet.
Posta max tre bilder med största sidan 1000 pixlar i denna tråd. Dessutom får man posta en video om man vill.
Bilderna ska postas innan midnatt på nyårsafton.
Digitala bidrag är tillåtna, men i händelse av oavgjort resultat vinner fysiska byggen över digitala. Vid oavgjort mellan två fysiska (eller två digitala) bidrag avgör förra månadens vinnare.
Alla forummedlemmar får delta i tävlingen.

Omröstning sker i en ny tråd som startas strax efter bidragstidens utgång.

Vinnaren får outsäglig ära och får också bestämma nästa månads bit.

Emma

Ojojoj, Skafte! DEN biten!
Region Mitten

embe

:-[

Bil med gula framlyktor,

2FB48398-91FA-4656-BE81-48B9CB4EBD3C.jpeg

Stigge72

Citat från: embe skrivet 11 December 2022 kl. 21:28:-[

Bil med gula framlyktor,

2FB48398-91FA-4656-BE81-48B9CB4EBD3C.jpeg
Den bilen får mig att tänka på , ett gammalt set från tiden långt före månadens bit.

andreaseldh

Trevlig bit, men hos oss heter den väl o0ger!

Cleefuzz

Oj, vilken ögonöppnare när jag insåg att jag inte hittade några nya bitar utan fick dyka ner i barndomslegot för att hitta några Erlings. Vet inte om ljuset blev så bra men ville att det åtminstone skulle gå att härleda var biten använts, även om vissa är dolda. Det fick bli en liten stöldscen för att ge liv till bygget.

Tornet

Skafte

Tjolahopp! Det är hög tid att smurfa ihop ett litet bygge med några headlights!

Gott slut alla byggare!

iConloc

Eftersom Tornet fixat en växel så tog jag tag i andra änden:-)

En gammal telefon i källaren på ett gym. Undrans om man kan bli fram kopplad.

Jesperrydhog

En gul/Röd Volvo Lappland valp haveribrandbil.

Jesperrydhog

Sen har vi då en Röd terrängfordon Volvo Lappland valp från 1970 talet brandbil. Det var rätt så vanligt på brandkåren i för i tiden.

Hannamalia

Hurra! Vi har fått en lokalförening i Småland! Det firar vi med en liten småländsk skogsstuga.