Ny Tidning om Lego med minifig / 6 nr per år

Startat av Kwagge, 23 Februari 2011 kl. 14:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders Nolberger

Presstop i Linköping hade inte fått trots att den stod med på deras lista idag. Försök igen på torsdag sa de.

rocketboy

Enligt Pressbyrån på "Nya Gatan" i Nordstan här i Gbg skulle den komma in imorgon med egentlig säljstart på torsdag.

Vet inte om dom trycker ut den på hyllan imorgon bara för att dom får in den...
//Rocketboy//

Ras 74

Skall du dit imorgon igen Rocketboy, så informera här i tråden om den är inne.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Kwagge

Vi får tidningar måndag och onsdagar.. Så imorgon slänger jag mig över buntarna! Vet dock inte om vi ska ha den i vårt sortiment... Får ju hoppas... ;)

Men det skulle vi inte...  :(

dalle

Idag finns tidningen. Hitta den på Presstop i Västermalmsgallerian. Tidningen är en pysseltidning för barn. Detta nummer har polistema. Följdaktligen medföljer en polisminifigs (två huvuden, ett hår, en keps, en torso, ben, handklovar, blå 2x8 platta). För att vara en pysselbok är den vid en försa blick välgjort och bättre än andra motsvariga. Polisen ska lösa brott med hjälp av sina läsare. Inget direkt för en AFOL men absolut för deras barn i 6 - 8 år.

Skrytsson

Citat från: dalle skrivet 02 Mars 2011 kl. 12:33
Idag finns tidningen. Hitta den på Presstop i Västermalmsgallerian. Tidningen är en pysseltidning för barn. Detta nummer har polistema. Följdaktligen medföljer en polisminifigs (två huvuden, ett hår, en keps, en torso, ben, handklovar, blå 2x8 platta). För att vara en pysselbok är den vid en försa blick välgjort och bättre än andra motsvariga. Polisen ska lösa brott med hjälp av sina läsare. Inget direkt för en AFOL men absolut för deras barn i 6 - 8 år.

Jag antar att det inte är något unikt med polisen; ingen unik keps-färg, huvud-tryck, torso-tryck osv?

dalle

Sirre

Hittade den även på CityGross. :)
Som dalle säger är det nog inget för AFOLs, och figuren var som nämnt endast en ganska vanlig polisman.

Nextuz

Citat från: Sirre skrivet 02 Mars 2011 kl. 13:33
Hittade den även på CityGross. :)
Som dalle säger är det nog inget för AFOLs, och figuren var som nämnt endast en ganska vanlig polisman.

Nån unik påse till den?.. nått unikt nummer? =)

Tufs

mordatre

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Art Vandelay

49 riksdaler om jag såg rätt. Minst en tia för mycket.

Art Vandelay

Jo det var 49:-

Hårt glansigt omslag. Det gula bakom minifigen är perforerat och öppnas bakifrån.
24 sidor med 1 story (tror jag) och med lite knep och knåp inbakat.

Vill så gärna köpa bara för att det är #1, men 49 kronor känns som ett rån.
Vet inte om den är så pass dyr att producera eller om de bara passar på att mjölka.

Skafte

Den ser ju lite bättre ut än vad man kunde tro, med seriealbumspärmar. Hoppas inte alla kommer vara City-tema!

Ras 74

Hade ju varit kul att samla på denna tidning. Men håller med om att 49:- är lite väl häftigt.
Någon som vet hur många gånger om året det är tänkt att den skall komma ut?
Har för mig att det nämnts någonstans, men hittar inte det just nu.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.