Hjärtan till julgranen

Startat av Gatsten, 19 November 2022 kl. 08:55

Föregående ämne - Nästa ämne

Gatsten

Hejsan, 
Grabben och jag är stora fan av Legomasters. I julavsnitten I den danska versionen var det ett par som byggde jättefina hjärtan. De har vi nu färdigställt men vi lyckas inte klura ut a) hur de två sidorna skall sitta ihop. De skall ju ha en lätt vinkel för att kunna ha något innehåll. Det leder oss till b) när väl två delar sitter samman skall de ju fogas samman med en likadan del till. 
Någon som kan hjälpa oss? Mormor och morfars julklapp står på spel;) 

Godtfred

Förstod inte frågan först, men hoppas nu jag gjorde det till slut... Finns många sätt. Att få till vinkeln längst ut är enklast, trixet är att flytta in leden en bit. Jag använde Technic bitar. Leden I mitten är svårare då den sker 45° mot systemet. Jag använde små kulleder. De sitter alltid dåligt, så de behöver stöd för att inte lossna. Viktigast är att mitten av kulan är mitt över skarven. På med en upphängningstråd och fyll på med äpplen. Bara dekorationen kvar.

(äntligen användning av äpplena från bulken...)

Lycka till, prova gärna andra varianter och visa hur det går.

Välkommen till Swebrick!

Godtfred

Gatsten, fick du till något hjärta?

Gatsten

Hej,
Ursäkta mig. Jag fick ihop det till slut men inte med din snygga lösning som ser bra mycket mer stabil ut än vad jag kom fram till:)
Missade tyvärr att titta här, därav det sena svaret:/ men tack så mycket för att du tog dig tid!

Mvh,
Peter