[WIP, MOC]: Del av Bengtssons baksida

Startat av Misa, 23 Oktober 2022 kl. 15:20

Föregående ämne - Nästa ämne

Misa

För ungefär 6år sedan råkade jag köpa en flyttlåda på blocket med diverse Belville och Scala figurer. Mest för att jag aldrig sett dem tidigare. Hade aldrig tänkt att jag egentligen skulle bygga något med dem, eller som det verkar bli nu, åt dem. Men nu har Bengtssons flyttat in. Och här är delar av deras baksida. Jag är så avundsjuk på dem, de har pool, en välvårdad trädgård och växter.

Att bygga i den här scala skalan är roligare än vad jag hade trott. Så det finns tankar på att Bengtssons även ska få fler saker som vi inte har.

Bokeslundsparken

Ser lovande ut! Gillar solstolarna!
In vino veritas.

Emma

Shit va snyggt! Är det vad är blomkrukorna för bit?
Region Mitten

MrUzagi

Citat från: Emma skrivet 23 Oktober 2022 kl. 17:00Shit va snyggt! Är det vad är blomkrukorna för bit?

Gissar vilt med 15577.

eon

Man måste bygga stort med dessa figurer som är så stora.
Snyggt utfört!

Misa

Citat från: MrUzagi skrivet 23 Oktober 2022 kl. 17:21
Citat från: Emma skrivet 23 Oktober 2022 kl. 17:00Shit va snyggt! Är det vad är blomkrukorna för bit?

Gissar vilt med 15577.

Stämmer bra! Visste att jag ville blanda med lite allt möjligt så tittade på vad som skulle kunna bli bra krukor och fastnade för dessa glassstrutar.

Joacim

Snyggt byggt Misa underbar blandning av Duplo och "vanligt" lego!

Misa

CopMike

Grymt snyggt och coolt, ser fram emot att följa bygget :) !

Misa

Nu så, typ klar baksida såhär långt. Lite små fix kvar, som jag ska ta tag i idag 😊

Bland det roligaste jag byggt. Känner ett sug efter att fortsätta bygga saker till Bengtssons.

Magnus den store

Jag vet hur stor en plupp är men jag har ändå svårt att få grepp om skalan. Ser inte familjen att fru Bengtsson trillat?

Kul och välkommet bygge. På Klossfestivalen i Göteborg var det åtminstone en som efterfrågade Belville.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Misa

Citat från: Magnus den store skrivet 02 November 2022 kl. 13:07Jag vet hur stor en plupp är men jag har ändå svårt att få grepp om skalan. Ser inte familjen att fru Bengtsson trillat?

Kul och välkommet bygge. På Klossfestivalen i Göteborg var det åtminstone en som efterfrågade Belville.

Tack 😊
Hela bygget är 60*61cm, så relativt litet för så stora figurer. Men relativt stort för att vara mitt bygge.

Har lite issues med hängmattan som jag hoppas kunna få till senare idag.

Wolcker

Rolig scala :)

Snyggt bygge, som vanligt :)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

CopMike

Grattis Misa till månadens bygge november! Grymt häftigt att se den live i Linköping och prata Scala en stund ;D !

Misa

Citat från: CopMike skrivet 24 December 2022 kl. 16:27Grattis Misa till månadens bygge november! Grymt häftigt att se den live i Linköping och prata Scala en stund ;D !

Tack snälla! Blev så glad och väldigt förvånad 😀