[MOC] Modernist scooterists

Startat av Nybohov Creation Ltd., 30 September 2022 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Min inspiration är verkligen flyktig – den kommer och går lite som den vill. I vintras byggde jag rätt många hus, men sedan tog det stopp. I våras beställde jag en i hopp om att suget att bygga skulle komma tillbaka. I ett par månader stod kartongen där i legohörnan och tjurade medan jag blängde snett på den. När sommaren började ta slut satte jag till sist i gång och satte ihop den på någon timme. (Detta är en anledning till att jag sällan bygger set: dyrt, kort byggtid och inte så stimulerande att inte få tänka själv.)

Så snart Vespan var färdig började jag fundera på att bygga en figur till. Det blev två. Eftersom jag bygger som jag gör har det tagit många timmar och otaliga försök innan det blev något att visa upp. Figurerna är så pass sköra att det knappt går att röra dem utan att någon kroppsdel faller av.

Modernist scooterists by Nybohov Creation Ltd., on Flickr

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

ColA

Var det verkligen kartongen som sura? Jag misstänker att det mer var innehavaren av kartongen  ;)

Coola figurer!

Emma

Du har verkligen en originell stil, jag gillar den skarpt!

Många snygga och finurliga detaljer, jag gillar skärpet!
Region Mitten

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: ColA skrivet 30 September 2022 kl. 19:52Var det verkligen kartongen som sura? Jag misstänker att det mer var innehavaren av kartongen  ;)

Coola figurer!

Tackar! Du kan nog ha rätt i att det mest var jag som surade. Jag kände mig nog besviken över att byggsuget inte kom så fort jag fick hem setet.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Emma skrivet 01 Oktober 2022 kl. 23:07Du har verkligen en originell stil, jag gillar den skarpt!

Många snygga och finurliga detaljer, jag gillar skärpet!

Tack så mycket!

Det är just det där med att sitta och klura över detaljer i några timmar som jag gillar bäst. Det skulle inte bli bra TV av det (Lego Masters) så jag får hoppas på att SVT startar någon variant av Den stora älgvandringen.

Bokeslundsparken

Trevliga figurer! Känner igen mycket av det du beskriver.
In vino veritas.