Vårens och Sommarens Nyheter från LEGO Toy Fair 2011 New York

Startat av micke, 14 Februari 2011 kl. 04:35

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Teabox

åh, många fina bilder på seten. Speciellt på Kingdoms seten :P

Å så gillar jag huvudet på denna gubben http://www.flickr.com/photos/fbtbnet/5443782835/ :)

Ras 74

Nice att se många av minifigsen så tydligt som kommer nu framåt.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

de Gothia

kul med mer detaljerade bilder! :) gillar kingdoms väldigt mycket nu! :) hoppas bara ekonomin tillåter för jag vill ha två kvarnar, två av dragon knights fängelse o massa smedjor!!! :)

undrar vad priserna för dessa kommer ligga på? man ser ju usd fast det blir väl högre i sverige?

marcus

Citat från: de Gothia skrivet 14 Februari 2011 kl. 10:21
kul med mer detaljerade bilder! :) gillar kingdoms väldigt mycket nu! :) hoppas bara ekonomin tillåter för jag vill ha två kvarnar, två av dragon knights fängelse o massa smedjor!!! :)

undrar vad priserna för dessa kommer ligga på? man ser ju usd fast det blir väl högre i sverige?

Det står USD9.99 på smedjan. Som jämförelse så kostar 7949 Prison Carriage Rescue USD9.99 I USA och 129 SEK här.

de Gothia

o sen kanske priset blir ännu lägre på hikmet o stor&liten?!  ;D :P

Illuwatar

Bra bilder där - man såg verkligen hur dessa nya SW-set såg ut "under skalet". MF blir ett givet köp när den kommer ut. Även Republic Frigate såg trevlig ut, även det är "fel" episod för att passa in i min (tänkta) samling, men inget är omöjligt. Podracer-setet såg snyggt ut - en orsak nog att köpa det...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

NielsG

ja - helt klart MF. Grym

men også hele den nye Harbour serie.... damn det bliver et dyrt år :) but who's complaining?

mordatre

Såg att MSRP på Star Wars kalendern är $39, vilket skulle motsvara runt 499 SEK om man räknar med de vanliga Lego Star Wars priserna.  Står även att det skulle vara 266 bitar med. Med det priset blir det ju knappast en kalender var i familen.

http://www.flickr.com/photos/fbtbnet/5444652044/in/photostream/
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

marcus

Citat från: mordatre skrivet 14 Februari 2011 kl. 13:43
Såg att MSRP på Star Wars kalendern är $39, vilket skulle motsvara runt 499 SEK om man räknar med de vanliga Lego Star Wars priserna.  Står även att det skulle vara 266 bitar med. Med det priset blir det ju knappast en kalender var i familen.

Jag har för mig att adventskalendrarna i julas som kostade 229 i sverige kostade $29. Så det finns lite hopp på lägre pris

dalle

Herregud! Skulle SW kalendern vara dubbelt så dyr än vanligt för att det finns en tomte med skrynkligt grönt huvud? Ockervarning

shiftaltcmd

Hoppas på den billigare varianten.
Med kalendrar, magnetset, battlepack ... brukar det väl skilja mindre mellan Europa-USA.
Piratkalendern kom väl aldrig till USA?
Licensierade set och ultimate collector är väl de där det skiljer mest?

micke

Citat från: shiftaltcmd skrivet 14 Februari 2011 kl. 14:22
Med kalendrar, magnetset, battlepack ... brukar det väl skilja mindre mellan Europa-USA.
Har för mig att jag köpte piratkalendern 2010 i Sverige
Mvh
Micke

mordatre

Citat från: shiftaltcmd skrivet 14 Februari 2011 kl. 14:22

Ja, vi i Europa har lite fördel där. Men man får nog räkna med 399:- i alla fall. (borde bli 279:- på Gekås)
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

micke

Mvh
Micke