Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

SHIPtember 2022

Startat av o0ger, 09 Augusti 2022 kl. 20:23

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

www.flickr.com/groups/shiptember/

Snart är det dags hörrni! Jag drar igång den här WIP-tråden så kan vi börja posta idéer osv.

Jag ska ge mig på att bygga nåt grönt, stort och runt enligt en design av Jonas Norlén.

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

humlan

Jag bråkar med design/greebling som jag inte får till som jag vill för ett skepp till Bortom Sol, har haft den i bakhuvudet riktigt länge nu.

Kanske "ge upp" ett tag och testa en annan grunddesign för att rensa hjärnan.

Är sjukt förtjust i både Narn och Centauris stora kryssare från Babylon 5. Kanske knopa ihop nåt på den basen. Mest Centauri då tror jag.

Centauri:
anQeBPb_460s.jpg

Narn:
G'Quan.jpg

För övrigt behöver jag en ny signatur.....

Wolcker

skulle verkligen vilja vara med men jag vet inte om jag har tid, får se, skulle vilja bygga något enklare. förutom 100 studs, skall byggas i september, vilka mer regler är det?
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

o0ger

Citat från: Wolcker skrivet 10 Augusti 2022 kl. 08:11skulle verkligen vilja vara med men jag vet inte om jag har tid, får se, skulle vilja bygga något enklare. förutom 100 studs, skall byggas i september, vilka mer regler är det?

Det är bara att det ska vara ett rymdskepp och att det ska vara 100 studs i någon riktning. Och du har en månad på dig. Man uppmuntras också att posta WIP-bilder, antingen på Flickr eller Discord.

Här är en länk till Discord-servern: https://discord.gg/S7uNjcas
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

janho

Jag kommer också våra med. Med vad vet jag inte ännu, men jag tänkte försöka bygga nåt med blåa bitar. Vi får se...

Och jag ser fram emot till eran WIP förstås.

swestar

Ska bygga ett SHIP. Tror inte att jag hinner klart för SHIPtember men klart ska det bli. Försöker hålla en enkel design. Inspirationsbilder nedan.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

o0ger

Citat från: swestar skrivet 10 Augusti 2022 kl. 19:48Ska bygga ett SHIP. Tror inte att jag hinner klart för SHIPtember men klart ska det bli. Försöker hålla en enkel design. Inspirationsbilder nedan.

Ser spännande ut! Flera av de där bilderna finns bland min samling av inspirationsbilder också.

drdoddo

Siktar på att köra även i år. Kommer sannolikt använda en heeel del av julkulorna från Åhléns-dekorationen  ;D

o0ger

Citat från: drdoddo skrivet 10 Augusti 2022 kl. 20:29Siktar på att köra även i år. Kommer sannolikt använda en heeel del av julkulorna från Åhléns-dekorationen  ;D
lycka till med julkulorna! Jag har försökt få till en ring med dem men det var inte så lätt.

janho

Nu börjar det! Heja allihopa!

o0ger

Så här kommer jag bygga min stomme.

humlan

Citat från: o0ger skrivet 01 September 2022 kl. 20:55Så här kommer jag bygga min stomme.

Grymt läckert! Måste memorera den tekniken  8)

Själv byggde jag lite början till stomme medans jag köade till att få spela WoW Classic Lich King (pre-patch)

PXL_20220901_193618114~2.jpg

Myko

Citat från: humlan skrivet 02 September 2022 kl. 00:49Själv byggde jag lite början till stomme medans jag köade till att få spela WoW Classic Lich King (pre-patch)

Min server har ingen kö så jag kommer inte delta i shiptember. (Men min death knight är 70...)

o0ger

Mitt bygge visade sig bli alldeles för instabilt. Jag fick ett tips om att hänga upp bygget istället, och så fick det bli.

humlan

Tror att jag är klar med ramen iallafall, ränt massa i helgen (inte bara wow) så laggar bakom lite  8)PXL_20220905_122120596~2.jpg