Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Norrköpingsspårvagn

Startat av TCAS, 21 juni 2022 kl. 23:22

Föregående ämne - Nästa ämne

TCAS

Norrköping, min nuvarande hemort, är känt för sina spårvagnar. Endast tre andra städer i Sverige har idag spårvagnar, vilket gör dessa rätt så unika, inte minst för sin specifika färgsättning. Min Lego-version är byggd skalenligt och har fungerande dragspel mellan vagnarna! (Två sista bilderna är på de riktiga spårvagnar som jag återskapat, dock grön istället för röd linje)

mrlind

Snyggt bygge. Du har verkligen lyckats med skalan. Speciellt gillar jag takkrogen för elkabeln (eller vad det kan heta på fackspråk). Bra klossat.
Have a great build day!
Instagram Flickr

Selander

Jättefint och väldigt skickligt använda tekniker för den avsmalnande änden. Så smooth  ;D

TCAS

Citat från: mrlind skrivet 22 juni 2022 kl. 06:38
Snyggt bygge. Du har verkligen lyckats med skalan. Speciellt gillar jag takkrogen för elkabeln (eller vad det kan heta på fackspråk). Bra klossat.


Tack! Jag hade lite svårt just med den (verkar heta strömavtagare men jag brukar säga pantograf). Hade helst viljat ha en bit utan studs på, men den där blev ändå mest lik originalet :)

TCAS

Citat från: Selander skrivet 22 juni 2022 kl. 07:04
Jättefint och väldigt skickligt använda tekniker för den avsmalnande änden. Så smooth  ;D

Tackar! Ja det är ganska satisfying när allt bara passar ihop efter att ha gjort vinklar sådär haha  :D

Emma

Oh, wow! Fantastiskt bygge! Spot on!

MrUzagi

Mycket snyggt. Jag reagerade knappt när det kom bilder på den riktiga spårvagnen då jag först inte såg någon större skillnad.

Anders67

Helt lyssande! Är det några custom dekaler/print involverade?

TCAS


TCAS

Citat från: MrUzagi skrivet 22 juni 2022 kl. 11:38
Mycket snyggt. Jag reagerade knappt när det kom bilder på den riktiga spårvagnen då jag först inte såg någon större skillnad.

Tack! Det är ju ett bra betyg!  :D

TCAS

Citat från: Anders67 skrivet 22 juni 2022 kl. 23:48
Helt lyssande! Är det några custom dekaler/print involverade?

Skrev ut på glansigt papper bara så färgerna är inte perfekta, men Östgötatrafikens logotyper, Norrköpingsemblemen samt lite siffror och "lyft" symboler är dekaler. Jag önskar dock att jag hade tillgång till någon typ av plast att skriva ut på. Det hade blivit mycket snyggare!

Daylight

Mycket snyggt bygge.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.