Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO Con 2022

Startat av Anders67, 03 Juni 2022 kl. 15:07

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

janhansson

Där har vi två set med extremt hög FOMO-faktor. Undrar om man kan räkna med att de kommer att säljas av andra än LEGO själva, och om torsos, sköldar, och flaggor kommer finnas på PAB...
På minussidan så tycker jag att de kunde ha haft mer än en torso till de laglösa när de har med tre av dem.

ColA

Då har man 1 set klart på köplistan när man åker till Skaerbeck då 🤪

Gideon

Bästa setet på ytterst länge :D

Älskar att de kostat på sig så många tryckta bitar, det känns verkligen som en bekräftelse till castle-fansen.
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

fork

Citat från: Gideon skrivet 19 Juni 2022 kl. 00:59
Bästa setet på ytterst länge :D

Älskar att de kostat på sig så många tryckta bitar, det känns verkligen som en bekräftelse till castle-fansen.
Får verkligen hoppas det är tryckta bitar också, några av sköldarna ser tveksamma ut om man tittar på de högupplösta bilderna....

janhansson

Citat från: fork skrivet 19 Juni 2022 kl. 01:20
Får verkligen hoppas det är tryckta bitar också, några av sköldarna ser tveksamma ut om man tittar på de högupplösta bilderna....

Många av sköldarna var ju gjorda med klistermärken i de klassiska seten, hoppas inte att LEGO försöker vara så trogna originalet...

Tarkur

Seten är helt okej, bra designade intressanta byggen men inget jag kan köpa med min studentbudget. eller ja, jag hade kunnat leva snållt under augusti men är i min åsikt inte värt det

Tycker det är lite fult att bara göra 2 av finalisterna när endast en var lovad. De kunde ju lika väl gå all out de hade ju inte förlorat pengar direkt på ett BIONICLE eller Pirat set också. Känns som att LEGO endast bryr sig om 80-talisterna när det ska skapa nya callback set, och varför ens ha en poll förra året överhuvudtaget de hade ju gjort liknande set även om de inte frågade fansen. Kanske är saltet som snackar men är mycket missnöjd. Vilket jag personligen inte tycker är en överdrift eller ynkligt, Castle fans klagade på hur deras subthemes var uppdelade under första poll:n då känner jag att jag får klaga över LEGO's konstanta iggning av BIONICLE.
"There's a funny thing about looking for answers, Nokama..." "Sometimes your far better off not finding them" - Vakama

Gideon

Citat från: Tarkur skrivet 19 Juni 2022 kl. 12:13
Seten är helt okej, bra designade intressanta byggen men inget jag kan köpa med min studentbudget. eller ja, jag hade kunnat leva snållt under augusti men är i min åsikt inte värt det

Tycker det är lite fult att bara göra 2 av finalisterna när endast endast en var lovad. De kunde ju lika väl gå all out de hade ju inte förlorat pengar direkt på ett BIONICLE eller Pirat set också. Känns som att LEGO endast bryr sig om 80-talisterna när det ska skapa nya callback set, och varför ens ha en poll förra året överhuvudtaget de hade ju gjort liknande set även om de inte frågade fansen. Kanske är saltet som snackar men är mycket missnöjd. Vilket jag personligen inte tycker är en överdrift eller ynkligt, Castle fans klagade på hur deras subthemes var uppdelade under första poll:n då känner jag att jag får klaga över LEGO's konstanta iggning av BIONICLE.
Svaret på frågan kanske ligger i inledningen? 70-80-talisterna är en köpstarkare grupp än 90-00-talisterna...
Bionicle-fansen kanske får hoppas på nåt riktigt påkostat till 100-årsjubileumet? :)

Pirat har iaf redan fått ett stort nostalgi-set nyligen, mycket möjligt att det är framgången för Barracuda Bay som gjort att de valt att satsa så här stort på en borg också.

För övrigt var det nästan lite märkligt med hur lite fanfar Galaxy Explorer släpptes, nästan som i förbifarten :P
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Teabox

Citat från: Tarkur skrivet 19 Juni 2022 kl. 12:13

Tycker det är lite fult att bara göra 2 av finalisterna när endast en var lovad. De kunde ju lika väl gå all out de hade ju inte förlorat pengar direkt på ett BIONICLE eller Pirat set också. Känns som att LEGO endast bryr sig om 80-talisterna när det ska skapa nya callback set, och varför ens ha en poll förra året överhuvudtaget de hade ju gjort liknande set även om de inte frågade fansen. Kanske är saltet som snackar men är mycket missnöjd. Vilket jag personligen inte tycker är en överdrift eller ynkligt, Castle fans klagade på hur deras subthemes var uppdelade under första poll:n då känner jag att jag får klaga över LEGO's konstanta iggning av BIONICLE.

Man får känslan av att Designer-avdelningen styrs av 70- och 80-talist AFOLs just nu :D 90-talisterna har nog inte så mycket att säga till om ännu.

GustavF

Är tyvärr besviken på borgen. Jag tycker med det priset och det engagemanget kunde man få fram mer... Av bilderna och ryktena som cirkulerar verkar det vara klistermärken på sköldarna vilket isf är under all kritik. Dessutom återanvändadet av torso från cmf barden och smeden... Nä, jag är tyvärr inte övertygad.

janhansson

Citat från: GustavF skrivet 20 Juni 2022 kl. 07:44
Är tyvärr besviken på borgen. Jag tycker med det priset och det engagemanget kunde man få fram mer... Av bilderna och ryktena som cirkulerar verkar det vara klistermärken på sköldarna vilket isf är under all kritik. Dessutom återanvändadet av torso från cmf barden och smeden... Nä, jag är tyvärr inte övertygad.

På sköldarna från classic castle då eller? Lejonsköldarna borde vara tryckta iaf tycker jag (annars vore det konstigt att de hade tryckta laglös-sköldar i GWPn).
Jag håller med om att det är för mycket återanvändning av torsos.

Odidoma

Jag är besviken på Avatar-setet, eller egentligen är det huvudena som jag inte tycker blev bra. Lite osäker på hur de resonerat. Tycker att huvuden påminner mer om Friends samtidigt ser jag fram emot fler Avatar-set.

Magnus den store

Citat från: janhansson skrivet 20 Juni 2022 kl. 09:01
På sköldarna från classic castle då eller? Lejonsköldarna borde vara tryckta iaf tycker jag (annars vore det konstigt att de hade tryckta laglös-sköldar i GWPn).

Om man tittar på de högupplösta bilderna verkar drottningens sköld, en blå lejonsköld och den grön-gula cc-skölden vara stickers.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

MrUzagi

Classic Space, sweet.  8)

GustavF

Citat från: Magnus den store skrivet 20 Juni 2022 kl. 10:13
Citat från: janhansson skrivet 20 Juni 2022 kl. 09:01

Om man tittar på de högupplösta bilderna verkar drottningens sköld, en blå lejonsköld och den grön-gula cc-skölden vara stickers.

Japp, det är det jag sett också. Förhoppningsvis är det prototypsköldar och inte slutprodukten. Kan låta fjantigt men klistermärken eller ej kan vara vad som avgör om det blir ett köp eller inte för min del. Alternativt hoppas jag man kan bulkköpa figurdelar på PaB.

Jemanuelson

Någon som kan se hur de byggt tegeltaket på borgen? Jag fattar inte vad det är för bit?