Erfarenheter av Pybricks eller annat sätt att programmera i datorn?

Startat av Lähnn, 23 maj 2022 kl. 18:56

Föregående ämne - Nästa ämne

Lähnn

Nu kommer är en nybörjarfråga igen :)
Jag skulle vilja programmera Powered Up via datorn, istället för mobil/platta.

Är det någon här som har erfarenhet av Pybricks program?
Eller har ni något annat förslag för att programmera Powered Up via datorn?

andli

Jag blev tipsad om pybricks när jag svor lite över originalfw till EV3an på LEGO World... jag har dock inte gjort några praktiska tester på det, men tycker det känns som det har potential att lösa många av de saker som gnällts på med Power Up
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Lähnn

Citat från: andli skrivet 23 maj 2022 kl. 22:22
Jag blev tipsad om pybricks när jag svor lite över originalfw till EV3an på LEGO World... jag har dock inte gjort några praktiska tester på det, men tycker det känns som det har potential att lösa många av de saker som gnällts på med Power Up
Ja, det verkar väldigt bra när man läser om det iaf :)
Ingen som har testat?

andli

Jag är sugen,  ska bara klara av mina åtagande till O-ringen först :)
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

narwo

Bara en elektronisk nörd här som erbjuder hjälp. Skriv bara om du behöver hjälp med något som rör elektronik eller programmering.

Lähnn

Har äntligen kommit loss och börjat använda Pybricks i mina senaste byggen. Verkligen inga avancerade program.
Funkar mycket bra!
Har inte programmerat i Python tidigare men det finns bra hjälp.
Skönt att slippa ha mobilen kopplad!  :)

janhansson

Jag måste prova detta någon dag snart. Börjar det inladdade programmet köra när man slår på hubben, eller hur funkar det?

Lähnn

Citat från: janhansson skrivet 04 mars 2023 kl. 07:27Jag måste prova detta någon dag snart. Börjar det inladdade programmet köra när man slår på hubben, eller hur funkar det?
Det går nog att styra men i mitt fall slår man först på hubben och trycker sen på knappen igen för att starta.
Helt fristående.

matgri

Har funderat länge på att börja använda detta.
Men det gäller att få ändan ur.... eller vad det nu heter

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.