Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] ”En dansk i plast” tavla

Startat av Kwagge, 20 maj 2022 kl. 21:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Kwagge

Tog bort mitt original inlägg då jag fick ett sms att vi fick ta det en annan dag. Men 15min senare kom nästa där vi trots allt skulle träffas ikväll.. 

Efter lite planering med Sörens fru så körde jag ikväll hem till de för att avtäckte tavlan jag byggt på under detta året. Motivet är från den 7 nov 2021 då min "vän" gjorde två mål mot sin gamla klubb som buade hela tiden när han hade bollen, därav tog han upp fingret för att tysta publiken.

När filten som täckte tavlan åkte av så tappade han hakan! "Lillgrabben ropade direkt: den ska vi ha här hemma" Sen fick jag berätta om processen av bygget o så.. Blev en liten autograf i guld färg såklart   8)

Tavlan ska hänga på mitt jobb som är i området där han bor.

Fakta

70st 16x16plattorna 65803
7 i bredd, 10 i höjd
17780st runda plate 4073
Ca 18000 bitar totalt...

Använde https://lego-art-remix.com/ för att få fram en beskrivning
Frågor om Lego World Stockholm kan man skicka till mig på admin@lwfanzone.se

ColA

o0ger

Vilken häftig upplevelse! Fin mosaik, den kommer nog dra blickarna till sig!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Emma

Kwagge

Citat från: o0ger skrivet 20 maj 2022 kl. 22:51
Vilken häftig upplevelse! Fin mosaik, den kommer nog dra blickarna till sig!

Fick en fin plats i butiken i morse. Så under dagen kom det en hel del positiv feedback av mina kunder idag!

Joacim

Alltså gilla-knappen är knappt tillräcklig ju! Får se om man har vägarna förbi söderut, under sommaren kanske man måste stanna i din affär och beundra den medan man sköter lite inköp?!

Kwagge

En liten rolig grej är att den även har kommit ut på Twittter  ;D

Så jag fick skaffa ett konto där med.. o fler Swebrick medlemmar har kommenterar där  ;)

https://twitter.com/m_harved/status/1529162043038769154?s=24&t=j-OpNGZbGi1cjtt_0R-LSA

Anders67

Coolt och vad mycket bitar det blir!

Colligo

Riktigt rackarns bra. Klasspelare klossbyggd, kalassnyggt!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.