Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Svävartåg

Startat av o0ger, 06 maj 2022 kl. 17:22

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Runt om i galaxen finns krav på snabba leveranser av tunga varor. Denna typ av tåg är en vanlig syn på vidsträckta områden där nybyggare ännu inte orkat/hunnit lägga räls eller bygga vägar.



Detta bygge hade jag tänkt ställa ut i Hässleholm och även delta med i Tågtävlingen, men det blev inte så. Jag är ändå nöjd med resultatet och tänker att detta kanske är det närmaste jag någonsin kommer att bygga ett vanligt Lego-tåg :)


Hover train engine by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


Hover train engine by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


Hover train engine by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


Hover train car by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr


Hover train car by Oscar Cederwall (o0ger), on Flickr
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

BrickMe

Snyggt byggt, gillar färgsättningen/kombon

o0ger

Citat från: BrickMe skrivet 06 maj 2022 kl. 20:14
Snyggt byggt, gillar färgsättningen/kombon

Tack! Jag gillar kombon med brun och dark orange. Jag har använt den innan, men det kändes som ett perfekt val för denna typ av maskin. 
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Myko

Har ju fått se smakprov på denna från ax till limpa så att säga, men den blev riktigt bra! :) Separationen mellan svart/orange/brun är fantastiskt snyggt byggt.

o0ger

Tänkte berätta lite om en viss detalj i bygget som jag är extra nöjd med. Det är själva vindrutan. Vid första anblick kan det se ut som en vanlig 17454. Alltså: .

Men den är inte tillräckligt bred så jag använde två st istället. (se bifogad bild)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: Myko skrivet 07 maj 2022 kl. 09:46
Har ju fått se smakprov på denna från ax till limpa så att säga, men den blev riktigt bra! :) Separationen mellan svart/orange/brun är fantastiskt snyggt byggt.
Tack Myko! Ja, du har ju fått se lite bilder under vägen. Din input är mycket värdefull för mig!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Emma

Du imponerar med varje bygge! Wow! Kul insikt också, att detta nog är det närmsta lego-tåg du kommer. Haha.

swestar

Citat från: BrickMe skrivet 06 maj 2022 kl. 20:14
Snyggt byggt, gillar färgsättningen/kombon
+1  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: Emma skrivet 07 maj 2022 kl. 12:05
Du imponerar med varje bygge! Wow! Kul insikt också, att detta nog är det närmsta lego-tåg du kommer. Haha.
Tack Emma!  ;D
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Anders67

Så häftigt!


Selander

Snyggt bygge. Gillar färgerna och kreativt användande av vindrutan som du high-lightade.

Gideon

Riktigt läckert bygge!
Rymdskepp är aldrig fel, men jag gillar såna här sci-fi-byggen "på marknivå" lite extra :)

Förutom att den allmänna formen och färgerna på loket är klockren så är min favoritdetalj "hjulen". I mina ögon känns dessa helt rätt som en i Bortom Sols universum existerande teknik som man kan använda vid behov, bara slänga dit nån fler antigravitations-tallrik för att kunna bära tyngre last  8)

o0ger

Citat från: Anders67 skrivet 07 maj 2022 kl. 22:53
Så häftigt!
Tack Anders!

Citat från: Selander skrivet 08 maj 2022 kl. 08:48
Snyggt bygge. Gillar färgerna och kreativt användande av vindrutan som du high-lightade.
Tack!  :)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

#14
Citat från: Gideon skrivet 08 maj 2022 kl. 16:04
Riktigt läckert bygge!
Rymdskepp är aldrig fel, men jag gillar såna här sci-fi-byggen "på marknivå" lite extra :)

Förutom att den allmänna formen och färgerna på loket är klockren så är min favoritdetalj "hjulen". I mina ögon känns dessa helt rätt som en i Bortom Sols universum existerande teknik som man kan använda vid behov, bara slänga dit nån fler antigravitations-tallrik för att kunna bära tyngre last  8)
Tack Gideon!

Ja, precis, det var så jag tänkte. Därför har vagnen ännu fler tallrikar så att den skulle kunna bära ännu tyngre last.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.