Kvartalstävling 2022:2 En makalös manick

Startat av krakfot, 25 April 2022 kl. 11:16

Föregående ämne - Nästa ämne

Wolcker

En makalös manick, legofabriken!

Vi vet alla att skenet bidrar. Det vi tror är legofabriken är egentligen bara en fasad. På med foliehattarna och beväpna er med en hårtork. Följ med oss ner i den verkliga legofabriken. Här skjuter spyrius robotar färgklickar för att göra olika legobitar! Sanningen är där ute!
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Peter.Rohr

Här kommer mitt bidrag :)

En maskin som simulerar kraftig sjösjuka ;)

https://youtu.be/r81i9j_2Lyo
Instagram: rohr_bricks

andreaseldh

Min manick blev inte riktigt så makalös som jag hade tänkt mig. Trots åtta XL-motorer och fyra batteriboxar kan den bara nästan spela identifierbara toner. Att sedan motorerna bullrar en hel del gör inte direkt saken bättre. Därför finns videon i tre versioner. Juryn får bedöma hur mycket fusk som är tillåtet.
Här är mina tre tävlingsbilder, fler finns på flickr.

P6201431 by Andreas Eldh, on Flickr

P6201434 by Andreas Eldh, on Flickr

P6201428 by Andreas Eldh, on Flickr

janhansson

Här kommer mitt andra bidrag.

Man hade investerat i en elektromekanisk datamaskin för att automatisera allt i den lilla staden, men givetvis gick allt fel.
Ingen visste vad som saknades, om kugghjulen inte var Y2K-certifierade, eller om man valt för obeprövad teknik.
Dova smällar hördes ibland inifrån maskinen, och ingen av de modiga tekniker som tog sig in för att undersöka kom någonsin tillbaka.
Det värsta med projektet var dock maten. Kocken envisades med att bara servera gröt.

Emma S

Här är mitt bidrag till tävlingen.

En tveklöst makalös manick är uppfinnaren Bertil Enstörings flygande ö som kan ses i barnprogrammet Skrotnisse och hans vänner och som fascinerade mig som liten när det gick på TV 1985.

https://www.flickr.com/photos/195488429@N04/
pardofelismarmorata på Pixelfed

Bokeslundsparken

Citat från: Emma S skrivet 28 Juni 2022 kl. 15:25
Här är mitt bidrag till tävlingen.

En tveklöst makalös manick är uppfinnaren Bertil Enstörings flygande ö som kan ses i barnprogrammet Skrotnisse och hans vänner och som fascinerade mig som liten när det gick på TV 1985.

Många fina bidrag men Skrotnisse och hans vänner har ändå en speciell plats i hjärtat! Underbar!
In vino veritas.

Emma S

Citat från: Bokeslundsparken skrivet 28 Juni 2022 kl. 20:08
Många fina bidrag men Skrotnisse och hans vänner har ändå en speciell plats i hjärtat! Underbar!

Tack, roligt att den uppskattas!
https://www.flickr.com/photos/195488429@N04/
pardofelismarmorata på Pixelfed

V.L.flower

Makalöst med manicker är det ser jag. Toppen!!!  ;D. Ser fram emot och är nyfiken på vem som vinner. Känns som det kan bli ganska jämt uppfinnarskägg.  :) Deadline 2022-06-30 kl 23:59 närmar sig.
I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

janho

Här kommer min makalös manick.

Bakom den lilla naturdrycksaffären finns en stor fabrik av ett mindre naturligt slag. Bäst att inte veta vad som egentligen finns i elixiret...

Här kommer en film med alla rörliga delar först (man behöver klicka fram till flickr för att få se filmen):
The fabrication of a nature elixir (Video)

Och några bilder:
The fabrication of a nature elixir (front)
The fabrication of a nature elixir (side)
The fabrication of a nature elixir (front)

MrUzagi

Citat från: janho skrivet 30 Juni 2022 kl. 17:22
Här kommer min makalös manick.

Bakom den lilla naturdrycksaffären finns en stor fabrik av ett mindre naturligt slag. Bäst att inte veta vad som egentligen finns i elixiret...

Här kommer en film med alla rörliga delar först (man behöver klicka fram till flickr för att få se filmen):
The fabrication of a nature elixir (Video)

Kul att se.

Av någon anledning fick jag en varning om "Adult Content" jag behövde godkänna innan jag fick se videon dock.

janho

Citat från: MrUzagi skrivet 01 Juli 2022 kl. 11:53
Kul att se.

Av någon anledning fick jag en varning om "Adult Content" jag behövde godkänna innan jag fick se videon dock.

Tack för att du berättade det. "Safety level" var sätt på "moderate" av någon anledning. Jag har justerat det till "safe" nu.

V.L.flower

WOOOO
Vinnare är utsedda i en makalös ordning.

!!!GRATTIS!!!

1pris= mrlind
En underbar tolkning och vackert utförande, av den såklart mest makalösa manick av dem alla, som håller oss vid liv.

2pris= andreaseldh
Vad är inte magiskt, om musik. (plonket i början  :D)

3pris= Peter.Rohr
En överraskande roddtur, som inte är som alla andra.

Utlottning vann janho

Juryn bestod av; en politiskt aktiv vuxen, en tekniker inom vårdlösningar, Ett Legofan (barn) och en teknisk montör.
Priser beskrivs i tävlingsreglerna
I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

mrlind

Jippi, mitt hjärta slår för de färgade plastbitarna.
Ett stort tack!
Have a great build day!
Instagram Flickr

andreaseldh

Grattis alla medvinnare och tack juryn för ett mycket klokt beslut!

Kan man få priset levererat till sin HEMLIGT-påse?

janho

Stort grattis till vinnarna! Och tack för utlottningen!