Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

71033 CMF Mupparna

Startat av Magnus den store, 18 april 2022 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Claude76

Citat från: MrUzagi skrivet 22 april 2022 kl. 10:48
Citat från: Claude76 skrivet 21 april 2022 kl. 22:09
Jag kan eventuellt vara intresserad.
Vill helst undvika att hamna i samlar-mani på minifigs. Men Mupparna är ju Mupparna  ;D
Är en stor del av ens barndom (kan höra signaturmelodin i huvudet när jag skriver det här).
Mjo, lite samma för min del. Jag är (var) inte intresserad alls av minifigs, men ändå har jag lyckats få ihop ett par, tre, hundra i de set jag köpt.
Men de enda CMF jag har är de två serierna HP.

Citat från: Claude76 skrivet 21 april 2022 kl. 22:09
Vad brukar en låda gå loss på? Har dålig koll.

Claude76

En låda för serie 22 går för ca 1200:- just nu. Mupparna bör hamna på ungefär samma kan jag tycka.

Så runt 400:- per näsa då?
Då hoppar jag ner i båten och seglar med.

swemixon

Jag ser att Webhallen säljer hela lådor med 36 figurer i varje. Detta med att köpa en hel låda är nytt för mig men visst borde jag kunna anta att det är tre kompletta serier i en låda?

Magnus den store

Citat från: swemixon skrivet 01 maj 2022 kl. 09:59
Jag ser att Webhallen säljer hela lådor med 36 figurer i varje. Detta med att köpa en hel låda är nytt för mig men visst borde jag kunna anta att det är tre kompletta serier i en låda?

Jag antar det, men det kan alltid bli fel.

Citat från: TBBWith 36 packs in each case and twelve characters in this series, we expect each case to contain three full sets. Our case had what we presume to be an error, however, as we ended up with four Gonzos but only two Kermits, meaning we could only complete two sets from the case.
https://www.brothers-brick.com/2022/04/22/lego-collectible-minifigures-71033-the-muppets-review/

Citat från: BricksetEach box contains 36 minifigures and should accordingly include three complete series, which has been normal since 71029 Collectable Minifigure Series 21 was released.
https://brickset.com/article/74401
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Ozp

Just Webhallen har ibland mixat runt i de lådor de sålt. Bäst är att beställa med uthämtning i butik så kan man se att lådan antingen är i sin ytterkartong eller att förseglingarna är obrutna. Men trots det finns det inga garantier att det är tre fulla serier i.

swemixon

Tack för tips. Har ni fler förslag på var man kan köpa hela lådor? Säljer t.ex. Lekia sådana om man frågar i butik?

Magnus den store

Citat från: Ozp skrivet 01 maj 2022 kl. 12:54

Just Webhallen har ibland mixat runt i de lådor de sålt. Bäst är att beställa med uthämtning i butik så kan man se att lådan antingen är i sin ytterkartong eller att förseglingarna är obrutna. Men trots det finns det inga garantier att det är tre fulla serier i.

Just det, för några år sedan berättade Webhallen att de öppnar alla kartonger som finns i butik, vilket medför att de som köper enstaka påsar i butik får slumpmässigt från en öppnad låda. Resultatet blir att Webhallen har ett antal öppnade lådor som saknar några påsar. Om en kund vill ha en låda får denne en redan öppnad låda som kan ha fyllts upp med påsar från andra lådor. Jag har mer eller mindre idiotförklarat Webhallen i det avseendet. Senast jag handlade CMF från Webhallen beställde jag från nätet och hämtade upp, samt betalade i butik. Då fick jag en obruten kartong.

Jag beställde så idag. Om de ger mig en bruten kartong kan jag alltid ångra köpet.

Citat från: swemixon skrivet 01 maj 2022 kl. 13:08
Har ni fler förslag på var man kan köpa hela lådor? Säljer t.ex. Lekia sådana om man frågar i butik?

Känner bara till Ebrix. Lekia har haft brutna kartonger när jag frågat.

ColA

Jag har aldrig fått en öppnad kartong som varit mixad när jag köpt från Webhallen så erfarenheterna verkar olika.

Magnus den store

Citat från: ColA skrivet 01 maj 2022 kl. 13:52
Jag har aldrig fått en öppnad kartong som varit mixad när jag köpt från Webhallen så erfarenheterna verkar olika.

Jo, det kan säkert variera från butik till butik.

cyberwilma

Jag tror det kan bero på när man köper också. I början när de just släppts finns det gott om oöppnade kartonger. Mot slutet av perioden har de inte alltid hela kartonger kvar utan skramlar ihop 36 figurer. (En gång fick jag vänta på att en butik skulle få in det som skapats ihop på den och två andra butiker, för att få min "kartong" som "fanns på lager" när jag beställt och betalt online... Men det var i slutet av dens cykel.)
Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

Skafte

Men alltså, jag har sökt "mupp", "muppar", "mupparna" och "muppets" i ett par veckor på Webhallen nu, och så har de bara lagt upp dem som "LEGO Minifigurer - TBD - 71033 (36 st)". Slött. Tack för tipset!

MrUzagi

Är det någon mer i Uppsala eller norra Stockholm (utöver Claude76) som vill dela på en låda?

CopMike

Klämde fram en Animal idag :D!

BrickMe

Jakten har börjat.... hoppas att de kommer snart till Ica Maxi där man kan stå ibland ostört och klämma fram en banjo extra eller så.
Hittade en sida för att veta vad man ska försöka "klämma" fram
https://truenorthbricks.com/2022/04/25/muppets-minifigures-feel-guide/

swemixon

Beställde en låda från Webhallen idag. Återstår att se om den är obruten vid leverans.

ColA

3 kompletta serier i boxen jag fick hem idag!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.