Klossfestivalen – en värld av LEGO-klossar! 16-18 april 2022 på Fyrishov UPPSALA

Startat av Klossfestivalen, 28 Februari 2022 kl. 17:21

Föregående ämne - Nästa ämne

dalle

Det var det värsta.
Får hoppas att det återkommer nästa år efter detta utfall.

Misa

Hej
Jag har en vuxen och en barn biljett till imorgon, lördag. Som vi inte kommer kunna utnyttja, energin finns inte för mig att åka iväg. Så både besviket barn och vuxen här.
Så om någon vill köpa dem, hojta.
/Maria

Gideon

Till ett annat år så är den enklaste lösningen att anmäla sig som utställare istället och ta med nåt kul att visa upp för de andra besökarna, i alla fall förr i tiden i Örebro fick även medföljande barn fribiljetter då :)
Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Selander

Jag ställer ut, och får som utställare ta med mig någon "närstående" 😇
Så om det är nån som är väldigt sugen på att komma in en stund och inte har lyckats skaffa biljett, så kan ni PMa mig. Dock: gäller endast söndag !!! Det är enda dagen jag kan närvara en stund....
Först till kvarn, och inga garantier tyvärr.... 8)

matgri

Citat från: Misa skrivet 15 April 2022 kl. 13:05
Hej
Jag har en vuxen och en barn biljett till imorgon, lördag. Som vi inte kommer kunna utnyttja, energin finns inte för mig att åka iväg. Så både besviket barn och vuxen här.
/Maria
Synd att jag inte kan gå imorgon lördag.

Emma

Kul att biljetterna sålde slut, ändå! Det finns visst stort intresse för lego-event igen!
Region Mitten

Eriol

Citat från: Selander skrivet 15 April 2022 kl. 14:28
Jag ställer ut, och får som utställare ta med mig någon "närstående" 😇
Så om det är nån som är väldigt sugen på att komma in en stund och inte har lyckats skaffa biljett, så kan ni PMa mig. Dock: gäller endast söndag !!! Det är enda dagen jag kan närvara en stund....
Först till kvarn, och inga garantier tyvärr.... 8)

Ställde upp mina små grejer precis bredvid Klossboda, men lite synd att vi nog inte kommer ses alls under helgen eftersom jag bara kommer vara på plats under lördagen. Blev imponerad av din stad i alla fall, ska titta mer noga på den i morgon.

För övrigt har jag nog utnyttjat alla mina "närstående"-platser när jag lyckats få in både mina två barn och mina föräldrar på "gästlistan" till i morgon...

MrUzagi

Citat från: Misa skrivet 15 April 2022 kl. 13:05
Hej
/Maria

Hojt, om ingen annan hunnit före. Skickar PM också.

MrUzagi

Citat från: Gideon skrivet 15 April 2022 kl. 13:35
Till ett annat år så är den enklaste lösningen att anmäla sig som utställare istället och ta med nåt kul att visa upp för de andra besökarna, i alla fall förr i tiden i Örebro fick även medföljande barn fribiljetter då :)

Jag ska se vad jag kan hitta på till nästa tillfälle. Örebro är inte så långt borta, så det funderade jag på att försöka med istället (eller kanse också) om jag inte lyckas smita in i Uppsala.  :D

CopMike

Selander

Jag ställde ut Klossboda och var där några timmar. Ganska få utställare av egna MOC:s. Fokus på att barnen kunde bygga själva i stora klosshav, samt en del aktiviteter som Speed building, Stefan hade trolleri trick på scenen etc.

Första bilden från söndagen.
Nedre bilden när jag ställde upp allt på fredag morgon.

Gideon

Citat från: Selander skrivet 19 April 2022 kl. 09:27
Ganska få utställare av egna MOC:s.
Verkar ha varit lite för kort varsel som detta utannonserades? (och kanske för nära inpå Hässleholmseventet?)
Får hoppas att fler kan planera in att ställa ut i Örebro i juli :)

Men bra att ni var några som tog er dit i alla fall!
Flickr   Instagram

MrUzagi

Eriol

Citat från: Gideon skrivet 19 April 2022 kl. 09:35
Citat från: Selander skrivet 19 April 2022 kl. 09:27
Ganska få utställare av egna MOC:s.
Verkar ha varit lite för kort varsel som detta utannonserades? (och kanske för nära inpå Hässleholmseventet?)
Får hoppas att fler kan planera in att ställa ut i Örebro i juli :)

Men bra att ni var några som tog er dit i alla fall!

Jag delar din analys. Känns som att intresset för att ställa ut i Örebro är betydligt större. Från besökarnas sida var det i alla fall ingen brist på intresse. Ordinarie biljetterna sålde slut alla tre dagarna och man sålde även en del extra "eftermiddagsbiljetter" på söndagen och måndagen.

Till rapporterna kan jag tillägga att det även verkar ha sålts en hel del Lego. Ebrix och minifigur.se var på plats + en del loppisbord.

På MrUzagis bilder ser man inte att Hedling och Hedbrix var där med sitt stora Pirates of the Carribean-bygge i en egen "hage", så det var faktiskt lite mer utställningsgrejer än bara krigsfartyget och borden där vi andra höll till.

Gideon

Citat från: Eriol skrivet 19 April 2022 kl. 13:36
På MrUzagis bilder ser man inte att Hedling och Hedbrix var där med sitt stora Pirates of the Carribean-bygge i en egen "hage", så det var faktiskt lite mer utställningsgrejer än bara krigsfartyget och borden där vi andra höll till.
Verkar som man fått dit en del stora grejer i alla fall, och det kanske är sånt som många av besökarna främst gillar :)

Hoppas vi får med oss några Castonien-moduler till Örebro!
Flickr   Instagram