Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC/MOD] Doctor Who BrickHeadz

Startat av andreaseldh, 03 februari 2022 kl. 22:25

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

#45
Som jag har diskuterat på annan plats, har jag gett upp tanken på LEGO Ideas och kommer istället satsa på att sälja instruktioner på Rebrickable. Nu är instruktionen för Ncuti Gatwa färdig, kom gärna med synpunkter!

Ändring: Filen borttagen. Se nedan!

CopMike

Schysst!
3031 i Medium Nougat är inte helt vanlig, finns i ett set. Byt ut mot två (x2 eftersom du behöver fyra istället för två 3031). 24307 och 24299 i Reddish Brown finns också endast i ett set men de är viktiga så kör på där. Annars ser det ok ut bitvis :) !

andreaseldh

#47
Citat från: CopMike skrivet 20 januari 2023 kl. 10:343031 i Medium Nougat är inte helt vanlig, finns i ett set. Byt ut mot två ...

Sagt och gjort!

Ändring 24 januari: Tagit bort filen, nu får ni köpa den på Rebrickable istället!
https://rebrickable.com/mocs/MOC-136126/Andreas_Eldh/doctor-who-brickheadz-ncuti-gatwa/

andreaseldh

#48
Var så goda att komma med konstruktiv kritik om bygginstruktionen till Cyberman!

Ändring 24 januari: Nu är det slut på gratissnyltandet ;) Betala och ladda ner instruktionerna!
https://rebrickable.com/users/Andreas_Eldh/mocs/

andreaseldh

#49
Och vad tycker ni om Peter Davison?

Ändring 24 januari: Nu är det slut på gratissnyltandet ;) Betala och ladda ner instruktionerna!
https://rebrickable.com/users/Andreas_Eldh/mocs/

andreaseldh

#50
Patrick Troughton!

Ändring 24 januari: Nu är det slut på gratissnyltandet ;) Betala och ladda ner instruktionerna!
https://rebrickable.com/users/Andreas_Eldh/mocs/

andreaseldh

Paul McGann spelade den åttonde doktorn i en film 1996, med ovanligt långt och vågigt hår.

DoctorWhoBrickHeadz_PaulMcGann.jpg

q4gmgeu7hzb21.jpg 

andreaseldh

Bitarna börjar anlända, först ut i plast denna omgång är en Sontaran (även om skärpan inte blev något vidare).

P1271530.JPG

Anteckning till mig själv: Texten är skriven med "Large, fetstil".

andreaseldh

Plastic Troughton ;)

P1281531.JPG

Men tvåradig text blir löjligt liten. Jag måste göra bredare skyltar med STOMP, eller fixa tryckta tiles.

andreaseldh

Typsnittet Tw Cen MT Condensed verkar lagom stort i 20 pt med eventuell undertext i 10 pt.

SKYLTAR_2x6.jpg

andreaseldh

Cyberman är färdig i plast. Glow In Dark White var ett bra färgval för strålkastaren!


P2091548 by Andreas Eldh, on Flickr


P2091549 by Andreas Eldh, on Flickr


P2091551 by Andreas Eldh, on Flickr


P2091553 by Andreas Eldh, on Flickr

andreaseldh

Peter Davison stirrar rakt in i kameran.


P2091555 by Andreas Eldh, on Flickr

Men jag hade inte räknat med att ostbitarna 54200 och 85984 skulle vara så höga att byxorna glappar :P


P2091554 by Andreas Eldh, on Flickr

andreaseldh

Dagens bygge är färdkamraten Romanadvoratrelundar, eller Romana som doktorn kallade henne. Hon spelades av Lalla Ward.

Romana.png

babc77d758b83d9b5114aabf3b19d3bcbd737e8dv2_hq.jpg

the-leisure-hive3.jpg

andreaseldh

Sista doktorn ut spelas av Jo Martin. Hon är på rymmen från sin "arbetsgivare", en sån "man aldrig kan säga upp sig från". Det är oklart var hon passar in i tidslinjen. De avsnitt jag har sett hittills framför teorin att hon är före den traditionellt "första" doktorn och att hon senare kommer att få sitt minne raderat. Men i så fall borde hennes Tardis inte se ut som den klassiska polisboxen! Får se om mystiken skingras i kommande avsnitt?

JoMartin.jpg

JoMartin.jpg 

andreaseldh

Varför kan inte Stud-io varna redan från början att man kanske borde använda andra bitar? Nu dröjer det ända tills man laddar upp bitlistan på Rebrickable innan man får varningen att vissa bitar är svindyra. Därför har Jo Martin nu fått en ny frisyr i svart med inslag av dark brown, istället för den tidigare dark brown med inslag av reddish brown.

JoMartin2.jpg

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.