[MOC] Doctor Who BrickHeadz

Startat av andreaseldh, 03 Februari 2022 kl. 22:25

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

De små bollarna var visst inte svåra alls!

Shirna_WIP_02.png

Carnival 4 (Vorg and Shirna).jpg

andreaseldh

Det hade varit kul att bygga Vorgs hatt. Kupoler finns, men för brättet är det värre. För att inte tala om hur svårt det är att få till en snygg frisyr på insidan :P

Vorg_WIP_01.png

p01bnqpj.jpg

Tänkte från början bara bygga figurerna, men dom är ingenting utan deras Miniskop!

andreaseldh

andreaseldh

Dagens [WIP] är Lindy Pepper-Bean som spelades av Callie Cooke i avsnittet Dot and Bubble från 2024. En både underhållande och tänkvärd berättelse om sociala medier och teknikberoende. Hennes Dot svävar ovanför henne och projicerar ständigt hennes sociala medier på en Bubble som även hindrar henne från att se monstren som attackerar människorna ute i verkligheten. Och dessa monster måste jag bygga!

DAB_WIP_03_600x800.png

Thumbnail-story-dotandbubble-446x666-d9929abd8c.jpg

james-brindley-e4-si.jpg

andreaseldh

Monstret ovan är svårt, så jag sticker emellan med en figur som spelades av Simon Pegg. År 200 000 har mänskligheten spritt sig till en miljon planeter och nyhetssändningarna styrs alla genom Satellit Fem, där Peggs figur är redaktör. Jag är inte helt nöjd ännu, vill gärna få till skägget också. Kanske kan jag låta mig inspireras av Obi-Wan Kenobi ?

Simon_Pegg_WIP_01.png

DPUagi_XkAEQPcS.jpg

andreaseldh

andreaseldh

Eller kanske så här enkelt?

Simon_Pegg_WIP_03.png

Lähnn

Röstar på den sista  :)

andreaseldh

Citat från: Lähnn skrivet 03 Augusti 2025 kl. 17:21Röstar på den sista  :)

Väljer att även tolka @ColAs gilla-markering som en röst på denna. Och nu finns den färdig på Rebrickable, där den pga det låga bitantalet 88 är gratis! Om ni hellre vill ha stud.io-filen behöver ni inte ens lämna Swebrick ;)

Simon_Pegg_WIP_03.io

Magnus den store

Alternativt kan du byta ut 3710 mot:

3070 + 3023 + 3070
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreaseldh

Citat från: Magnus den store skrivet 03 Augusti 2025 kl. 20:05Alternativt kan du byta ut 3710 mot:

3070 + 3023 + 3070

Jag provade det, men det såg mest ut som ett gristryne.

CopMike

1126 kanske som ett tyskt "syltburksskägg ;D?

andreaseldh

Nej tyvärr, det såg ut covid-mask.

andreaseldh

andreaseldh