Casting till Lego Masters säsong 3

Startat av Marika Gougaud, 07 December 2021 kl. 18:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Marika Gougaud

Hej

Jag heter Marika Gougaud och jobbar med castingen av en ny säsong av Lego Masters 3
Jag söker efter nya fantastiska Legobyggare till Lego Master 3
Vill du ta chansen att söka? Känner du någon talang? Dela gärna och sprid ordet.
Har du några frågor så får du gärna kontakta mig på mejl eller ringa 0706441129
Du kan också söka via länken.
https://shortaudition.com/Lego-master-2022
Vänligen Marika

CopMike

Sista anmälningsdag är den 31 januari så skynda skynda som Gunde skulle ha sagt ;D!

Nybohov Creation Ltd.

På vilket sätt är Swebrick delaktiga i castingen till serien?

Jag frågar för att jag den 24 januari får ett mejl från info@swebrick.se via något tashi.oderland.com. Två dagar senare ett nytt från marika.gougaud@meter.tv info@swebrick.se via tashi.oderland.com.

Skickar hon mejl i Swebricks namn eller vad är det som pågår?

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Ozp

Hon har använt forum-funktionen för att skicka e-post till dig.
Klicka på kuvertet i din profil

Peter S

Tack, men jag vill inte få några fler privata meddelanden om att castingen pågår. Anser att två PM på tre dagar kan anses som SPAM. Jag kommer ALDRIG att utsätta mig för att bygga lego under de förutsättningar som gäller i TV-programmet Lego Masters. Jag är rätt säker på att alla som är intresserade redan vet om att castingen pågår.

Ozp

Du kan alltid lägga till henne på din ignorera-lista. Då slipper du få PM och e-post från henne.

Nybohov Creation Ltd.

Är båda mejlen skickade på samma sätt?

(Nu har jag tagit bort möjligheten att skicka e-post till mig.)
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Record

Jag hade fått uppfattningen att man faktiskt sökte folk mer aktivt utanför Swebrick?
Så jag blev förvånad över att detta mail kom, jag är inte heller helt positiv till att det kom på det vis det gjort nu, jag har känslan av att det ligger nått desperat i att försöka fylla säsong 3 med nog många olika personligheter så man kan vinkla till det så det blir än värre än det är, att de sen insett att i stort sett hela den svenska Afols sfären just är på Swebrick är väl i sig ett uppvaknande.

/Pessimistkonsulten  :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

o0ger

Jag vill försöka balansera dialogen här lite genom att säga att det är förståeligt att man använder alla kanaler man känner till för att hitta sökande. Sen att det blev två mail på kort tid var ju lite olyckligt, men alla kan göra fel.

Marika är som jag har förstått endast ansvarig för att få in så mycket folk som möjligt till castingen. Sen hur produktionsbolaget väljer ut folk tror jag inte att hon är ansvarig för.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andli

Hon titulerar sig "Casting chef", så hon bör väl vara chef över hela casting processen då.
Är verkligen hela AFOL sfären på Swebrick, det är väl än ingen aktiv Swebrickare som vunnit LM? Så är det då Swebrickare de verkligen vill ha? Domaren verkar ju inte tycka det...

För den som vill slippa mail kan man gå in i sin profil och klicka ut rutan "Tillåt användare att skicka e-post till mig" så kan ingen vanlig användare skicka mail till dig
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

robinnilsson403

Swebrick är ingen merit på castingen. Personlighet däremot!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

dalle

Den som organiserar castingen behöver inte nödvändigtvis ha något med urvalsprocessen till programmet. Det ligger i huvudsak på produktionen.
Även om inte segerprocenten har varit så stor hos swebrickare är det ändå en bra ställe att söka kunniga legobyggare. Kan det även kombineras med en karaktär som passar den andra delen av formatet så blir man attraktiv för programmet. Har man också gjort sig ofoget att aktivt göra inlägg de senaste tiden på forumet så blir det lätt att man får ögonen på sig av castingen. Sen har de dålig koll på vilka de kontaktar utan skickar ut förfrågningar till höger och vänster. Jag själv tackade med motiveringen att en gång räckte för undertecknad.

Peter S

Citat från: andli skrivet 28 Januari 2022 kl. 12:33

För den som vill slippa mail kan man gå in i sin profil och klicka ut rutan "Tillåt användare att skicka e-post till mig" så kan ingen vanlig användare skicka mail till dig
Jag har forward på mail från PM-funktionen. Ingen mailadress synlig (vad jag vet). Rutan var urklickad vid kontroll.

BrickMe

Inte så konstigt att de fortfarande söker Lego entusiaster till LM 3. Förmodligen har de inte tillräckligt många i urvalet som dessutom gör sig bra nog för dem i TV.
Jag fick till min mejl från marika.gougaud@meter.tv <info@swebrick.se>

Jag svarade bara artigt att jag inte är tävlingsinriktad utan ser bara Lego som en trivsam och rofylld hobby. Därmed inte intresserad att komma på casting.

andli

Citat från: Peter S skrivet 28 Januari 2022 kl. 15:10
Citat från: andli skrivet 28 Januari 2022 kl. 12:33

Jag har forward på mail från PM-funktionen. Ingen mailadress synlig (vad jag vet). Rutan var urklickad vid kontroll.
Hmm för mig ser mail som skickas för att jag har ett PM inte alls ut som de Nybrohovs mail nedan...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.