Författare Ämne: Lärare/pedagoger som använder lego i undervisning  (läst 450 gånger)

Utloggad byggareanton123

• Antal inlägg: 1
Lärare/pedagoger som använder lego i undervisning
« skrivet: 24 november 2021 kl. 11:28 »
Hej
Jag går tredje året på gymnasiet och skriver mitt gymnasiearbete om hur barns inlärningsförmåga påverkas av lego som verktyg i undervisningen. Jag letar efter lärare/pedagoger som använder lego i sin undervisning som kan tänkas ställa upp på intervju. Intervjuns syfte är för mig att få en djupare förståelse hur en lektion med lego kan se ut, hur barns inlärning påverkas samt vilka effekter det får på barnens förståelse av ämnet.
Om du är lärare/pedagog och använder lego i din undervisning får du gärna mejla mig, helst vill jag intervjua dig isåfall men vill du inte ställa upp går det bra med skriftliga svar på mina frågor. Förstår att man som lärare inte har så mycket fritid så jag är flexibel med tiden för intervjun som inte bör ta allt för lång tid.
Tacksam för snabbt svar och hoppas vi hörs snart!

anton.sandstrom55@gmail.com

Utloggad matgri

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 275
SV: Lärare/pedagoger som använder lego i undervisning
« Svar #1 skrivet: 24 november 2021 kl. 11:39 »
Hej
Jag går tredje året på gymnasiet och skriver mitt gymnasiearbete om hur barns inlärningsförmåga påverkas av lego som verktyg i undervisningen. Jag letar efter lärare/pedagoger som använder lego i sin undervisning som kan tänkas ställa upp på intervju. Intervjuns syfte är för mig att få en djupare förståelse hur en lektion med lego kan se ut, hur barns inlärning påverkas samt vilka effekter det får på barnens förståelse av ämnet.
Om du är lärare/pedagog och använder lego i din undervisning får du gärna mejla mig, helst vill jag intervjua dig isåfall men vill du inte ställa upp går det bra med skriftliga svar på mina frågor. Förstår att man som lärare inte har så mycket fritid så jag är flexibel med tiden för intervjun som inte bör ta allt för lång tid.
Tacksam för snabbt svar och hoppas vi hörs snart!

anton.sandstrom55@gmail.com

Jag skulle kolla med Henrik Sjödin i Sollentuna Robotclub
Han håller på med Lego Education. Har tidigare varit Gymnasielärare och coachat lag som tävlat med Legorobotar.
Se hemsidan för information.
https://sollentunarobotclub.se/det-vi-gor-pa-klubben/
På hemsidan finns kontaktinformation till honom.

\Mats

Utloggad Skafte

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Regionsansvarig Gotland
  • Antal inlägg: 5 709
« Svar #2 skrivet: 25 november 2021 kl. 07:31 »
Medlemmen ”Ringan” här på forumet har också jobbat mycket med Lego i pedagogiskt syfte, prova att skicka PM till honom, eller så kan jag putta till honom.

Utloggad Hannamalia

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 108
« Svar #3 skrivet: 26 november 2021 kl. 11:35 »
När jag och mina barn har besök Lilla kulturdagen på Lokstallarna i Karlshamn så har det varit med ett gäng där som har haft Lego Education med sig. Jag har för mig att jag har pratat med dem då om att de också tog med sig grejerna och var ute i skolorna. Minns dock inte vilken organisation de tillhörde.

Utloggad Gideon

• Betalande medlem 2022
  • *
  • Antal inlägg: 5 527
« Svar #4 skrivet: 26 november 2021 kl. 13:36 »
2047 Science Center i Borlänge har en del Lego i sin verksamhet.
Du kan nog prova att kontakta Röde Nyström eller Frida Hallmans där
https://www.2047.nu/kontakta-oss/personal