Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[Mod] Världskartan

Startat av Kwagge, 15 November 2021 kl. 18:04

Föregående ämne - Nästa ämne

Kwagge

När setet 31203 World Map kom så var jag inte alls intresserad. Sen pratade jag o Manne om detta set o då diskuterade vi om att den skulle ju vara som en världskarta "är"... Sen gick mina tankar o sagt o gjort så bestämde jag mig att köpa setet o börja "bygga om den". En karta fick köpas in. Izabell o jag tog då fram vila olika runda tile som skulle användas.

Sen har en efter en order från B&P trillat in o många återstår.. inget stress här  ;D

Uppdatering 29/4 2022: idag kom de sista 100 blåa bitarna! Så nu är den klar! Bara att hänga upp den på lämplig plats i vardagsrummet

robinnilsson403

Så mycket snyggare! Jag har ett liknande projekt över Europa liggandes på hyllan.
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Anders67

Mycket snyggare och som lego borde gjort det

dalle

Snyggt!
Fast du får markera ut Malmö så det går att orientera sig.  ;)

andreaseldh

Citat från: dalle skrivet 16 November 2021 kl. 05:48
Snyggt!
Fast du får markera ut Malmö så det går att orientera sig.  ;)

Är hela Skåne en enda 98138?

ColA

Vad är Malmö? 😂😂

Skit snygg karta kwagge!

Kwagge

Efter två månaders uppehåll på detta så fick jag lite lust på årets första lediga dag från jobbet att trycka på lite mer tiles..

Kwagge

B&P har ju inte varit så snabba men i veckan kom det ett litet paket o det bör komma ett till i början av veckan..

Så nu börjar man se "slutet"..

Godtfred

Så mycket bättre. Originalet var verkligen inte snyggt... Finns ju ingen karta som såg ut som det.

Joacim

Snyggt håller med dig om att Lego:s variant inte är snygg men din variant skapade ju ett villhöverbehov!

Kwagge

Uppdaterat första posten! Nu är den klar!

Joacim

Wow så mycket bättre än originalet!

crowwlime_

Wolcker

Förstår inte varför detta magiska fantasiland autralien är med på kartan. Det finns ju inte i verkligheten =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Jesperrydhog

Den blev fin. :)👍